kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
معاون وزیر بهداشت و درمان:

11 هزار پرستار امسال استخدام می‌شوند

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال مجوز استخدام پیمانی 16 هزار و 200 نفر صادر شده که 11 هزار نفر از این تعداد را پرستاران تشکیل می‌دهند.



به گزارش ایرنا، محمد میرزابیگی در دیدار با اعضای ستاد اجرای طرح تحول سلامت استان ایلام اظهار کرد: سال گذشته نیز 17 هزار پرستار جذب مراکز درمانی کشور شدند.
وی افزود: وزارت بهداشت اقدام به آموزش 14 هزار دیپلمه به عنوان کمک پرستار غیرحرفه‌ای کرده که 10 هزار نفر از این افراد تا پایان سال جاری و از ابتدای سال آینده در مراکز درمانی کشور بکارگیری می‌شوند.
میرزابیگی اضافه کرد: در آینده نزدیک برای پرستاران تحصیل کرده دانشگاهی پروانه صلاحیت حرفه‌ای و برای کمک‌پرستاران نیز گواهی شغلی غیرحرفه‌ای صادر می‌شود و کمک‌پرستاران ضمن آموزش و یادگیری مهارت‌های لازم از لباس‌های مخصوص که وجه تمایز آنها با پرستاران است استفاده می‌کنند.
میرزابیگی با انتقاد از موسسات و دستگاه‌های بیمه‌گذار تأکید کرد: این طرح نیازمند اعتبار و هزینه است که تعلل بیمه‌ها در پرداخت مطالبات مراکز درمانی، روند کار را با مشکل و چالش همراه ساخته و پرداخت درآمد و حق‌الزحمه کادر درمانی از جمله پرستاران با سختی انجام می‌شود.
وی از اجرای طرح پرستاری جامعه‌نگر در کشور خبر داد و گفت: در این طرح مراقبت از بیمار پس از ترخیص در منزل از سوی پرستاران انجام می‌شود تا بیمار بعد از ترخیص به حال خود رها نشود و روند مراقبت اصولی از او ادامه یابد.