kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴

مجلس نمایندگان آمریکا بودجه پیشنهادی پنتاگون برای کمک به اسرائیل را 4 برابر کرد!

مجلس نمایندگان آمریکا در طرح پیشنهادی خود بودجه سامانه دفاع موشکی اسرائيل را به رقم 600میلیون دلار افزایش داده است یعنی 4 برابر بیش از رقم پیشنهادی پنتاگون.



اعضای کمیته تخصص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا در طرح پیشنهادی خود برای بودجه 2017، رقمی را برای کمک به سامانه دفاع موشکی اسرائيل در نظر گرفتند که در صورت تصویب نهایی رکورد تازه‌ای در حمایت‌های بی‌دریغ واشنگتن از تل‌آویو خواهد بود.
به گزارش تسنیم براساس این پیش‌نویس که روز سه‌شنبه در دسترس عموم قرار گرفته، اعضای این کمیته مبلغ 601 میلیون و 725 هزار دلار بودجه برای کمک به «توسعه سپر دفاع موشکی» رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرده‌اند.
این در حالی است که رقم پیشنهادی وزارت دفاع آمریکا 145/8 میلیون دلار بوده و این یعنی اعضای مجلس نمایندگان این رقم را 4 برابر افزایش داده‌اند. این مسئله نفوذ شدید صهیونیست‌ها در لایه‌های قدرت آمریکا را نیز به خوبی نشان می‌دهد.
این بودجه برای توسعه سپر دفاع موشکی چند لایه اسرائیل شامل «گنبد آهنین»، «فلاخن داوود» و «پیکان» که به ترتیب برای مقابله با راکت‌های کوتاه‌برد، موشک‌های کوتاه‌برد و موشک‌های میان و دوربرد طراحی شده‌اند، تخصیص خواهد یافت. بودجه نهایی بعد از رایزنی با دولت و سنا تصویب می‌شود و به همین جهت احتمال تغییر این ارقام باز هم وجود دارد.
آمریکا براساس توافقنامه‌ای ده ساله با اسرائیل که دو سال دیگر به پایان می‌رسد، سالانه 3/1 میلیارد دلار به تل‌آویو کمک نظامی می‌کند. پروژه مشترک سپر دفاع موشکی از این بسته مجزا است.
گفته می‌شود کاخ سفید به دنبال توافق بر سر بسته‌ای 40 میلیارد دلاری برای یک دهه است،‌ اما اسرائيل خواستار افزایش این رقم به 50 میلیارد دلار است. کمک‌های بی‌پایان آمریکا به رژیم صهیونیستی در حالی رو به افزایش گذاشته که اخیرا  نتایج نظرسنجی موسسه پیو نشان داده مردم آمریکا هم از صهیونیست‌ها بیزار شده‌اند. علت این نفرت، جنایات اسرائيل عنوان شده است.
روز نکبت
خبر دیگر اینکه، مسئولان رژیم صهیونیستی همزمان با فرا رسیدن روز «نکبت» تدابیر امنیتی شدیدی را علیه فلسطینی‌ها اتخاذ کرده‌اند.
به گزارش ایسنا براساس بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی ورودی‌های غزه و تمامی کرانه باختری از ساعت یک صبح روز گذشته تا نیمه شب پنجشنبه بسته می‌شود.
رژیم صهیونیستی که با اشغال اراضی فلسطینی‌ها و آواره کردن صدها هزار تن از آنها دولت اسرائيل را تاسیس کرد، از سه‌شنبه شب مراسم شصت و هشتمین سالروز تاسیس این رژیم را آغاز کرده است.
در جریان مراسم صهیونیست‌ها نیز مرزها به دلایل امنیتی بسته می‌شود تا از هر گونه حمله مسلحانه احتمالی ممانعت به عمل آید. یکشنبه 26 اردیبهشت مطابق 15 ماه می، سالروز فاجعه اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی در سال 1948 است. مفهوم «یوم النکبه» در اذهان فلسطینی به مجموعه‌ای از دوران‌ها از سال 1948 تاکنون شامل آوارگی و مهاجرت اجباری 800 هزار فلسطینی و مصادره زمین‌های این سرزمین توسط گروه‌های تبهکار صهیونیستی با حمایت نظامی، سیاسی و قضایی دولت وقت انگلستان اشاره دارد.