kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۳۰۱
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
مهدی تاج با کسب 50 رای جای کفاشیان را گرفت

اهالی فوتبال، چشم انتظار تغییر افکار

با انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال، حالا علاقه‌مندان به ورزش انتظار دارند ایشان با عملکرد و روش‌های کارساز خود، شخصیت، احترام و جایگاه فوتبال ایران را احیاء کند.


سرویس ورزشی-

پس از کش و قوس‌های فراوان، مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال روز گذشته برگزار و در پایان رئیس جدید یا همان جانشین علی کفاشیان مشخص شد. روز گذشته و پس از صحبت‌های برخی حاضران در مجمع از جمله وزیر ورزش، علی کفاشیان و نامزدهای ریاست، رای‌گیری برای انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد و در پایان مهدی تاج با 50 رأی برای چهار سال رئیس فدراسیون فوتبال شد. آجورلو 15 رأی و عزیز محمدی 6 رأی کسب کردند. دو رای نیز باطل اعلام شد.
پس از انتخاب رئیس، رأی‌گیری برای انتخاب نواب رئیس هم انجام و بر این اساس علی کفاشیان با 64 رأی از 73 رأی به عنوان نایب رئیس اول و الهه عرب‌عامری با 46 رأی به عنوان نایب رئیس سوم انتخاب شدند. محمود اسلامیان هم که گزینه نایب رئیسی دوم بود از سوی مجمع مورد پذیرش واقع نشد و با 35 رأی نتوانست به این سمت برسد.  در بخش انتخاب اعضای هیئت رئیسه، اصفهانیان، شیعی، طالقانی، بهاروند و ممبینی به عنوان اعضای جدید معرفی شدند.
افشاگری آجورلو از دخالت برخی افراد در انتخابات
درست لحظاتی پس برگزاری مجمع و مشخص شدن رئیس جدید، مصطفی آجورلو یکی از نامزدهای ریاست انتقادات تندی را متوجه وزارت ورزش کرد. آجورلو گفت: صحبت کردن از فوتبال در دانشگاه آسان است اما عمل کردن به آن سخت است. در انتخابات این دوره دخالت کردند و جا دارد من از مردم ایران عذرخواهی کنم. از آقای جهانگیری، اسلامیان و وزیر ورزش عدالتخواه تشکر می‌کنم که در فوتبال دخالت کردند. روز گذشته از دفتر آقای یاسر هاشمی خبر رسید که آرای عزیزی خادم به سمت دیگری می‌رود. اگر این موضوع صحت داشته با شد وای به حال فوتبال ایران.  وی ادامه داد: صاحبان رای حق دارند که در انتخابات بررسی و تصمیم‌گیری کنند اما دخالت جهانگیری و اسلامیان غیرقابل قبول است. وزیر ورزش به کسی رای داد که چند ماه پیش او را متهم به فساد کرده بود اما به یکباره او را مسئول فوتبال ایران دانست و از او حمایت کرد. چنین اتفاقی بسیار تلخ است و وای به حال فوتبال پاک. فوتبال پاک از مسئولانش آغاز می‌شود اما این دستان پشت پرده، آغازگر فوتبال ناپاک هستند.
تاج: انتظار 50 رای را داشتم
صحبت‌های آجورلو، واکنش مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال را به دنبال داشت. وی روز گذشته در جمع خبرنگاران عنوان داشت: آجورلو از روی عصبانیت این صحبت‌ها را کرده است. من شخصا 8 سال است که با این اعضای مجمع و مدیران باشگاه‌ها کار می‌کنم و انتظار داشتم با توجه به فعالیت 8 ساله‌ام چنین رایی در این مجمع به من بدهند. وی افزود: در مجمع امروز آقای اسلامیان که به نوعی در دولت بودند رای نیاوردند و این نشان می‌دهد که مجمع شناخت خوبی نسبت به من و حساسیت‌هایی که من داشتم، دارد. او در ادامه صحبت‌هایش راجع به اظهارات مصطفی آجورلو مبنی بر اینکه وزیر ورزش او را یکی از متهمان فساد دانسته بود گفت: این چیزهایی است که عده‌ای آن را می‌گویند. هیچ وقت وزیر اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مانند کفاشیان و من را متهم فساد نکرده بود. این حرف‌هایی است که الان زده می‌شود و از رسانه‌ها هم می‌خواهم به این صحبت‌ها نپردازند. رئیس جدید فدراسیون فوتبال درباره انتخاب سرپرست جدید سازمان لیگ گفت: با توجه به اینکه به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شدم از الان دیگر رئیس سازمان لیگ نیستم و باید امروز و فردا سرپرست این سازمان مشخص شود. هر کسی انتخاب شود این ارتباط را با اعضای مجمع خواهد داشت. او در پایان در واکنش به اینکه گفته می‌شود منصور قنبرزاده گزینه احتمالی او برای پست نایب رئیسی دوم و ریاست بر سازمان لیگ است گفت: نمی‌خواهم نامی را ببرم اما قنبرزاده هم جزو گزینه‌های من است.
وزیر ورزش:تا به حال به هیچ توصیه‌ای گوش نداده‌ام
پس از تاج نوبت به محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان رسید تا نسبت به صحبت‌های آجورلو واکنش نشان دهد. گودرزی نیز گفت: از روزی که من وارد وزارت شده‌ام، به هیچ توصیه‌ای گوش نداده‌ام و به سفارشی تن ندادم. کسی دستوری به من نداده و هر تصمیمی بگیرم، هیچ تاکید و دستوری در آن نبوده است. وزیر ورزش تصریح کرد: شایسته دولت نیست که دخالت کند، چون این دولت رای مردم را حق‌الناس می داند. من به هیچکس توصیه نکرده‌ام و کسی هم به من توصیه نکرده است. رایزنی یک امر بدیهی است. اختیار انسان‌ها در دست خودشان است. آنچه که من در این انتخابات دیدم سلامت بود و هیچ شبهه‌ای نبود و اگر می دیدم حتما برخورد می‌کردم. تلاش ما این است که به مُر قانون توجه شود. گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی از دولت توصیه می‌شد، مطمئنا اسلامیان امروز رای می‌آورد. دوستان عنایت داشته باشند که در رای آنها دستی برده نشده و نماینده AFC اینجاست و می‌تواند شهادت دهد که هیچ زور و فشاری در کار نبوده است. امیدوارم همانقدر که از برد لذت می‌بریم، از باخت منصفانه هم ناراحت نشویم. بارها شده که در فدراسیون‌ها کسی انتخاب شده که مورد وثوق من نبوده است ولی باید قبولش کرد. نباید کسی یک مجموعه را زیر سوال ببرد.
نیاز فوتبال به تغییر افکار
در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و معرفی مهدی تاج به عنوان رئیس باید به نکته‌ای اشاره داشت که پیش از این نیز بارها در روزنامه کیهان به آن پرداخته شده است. در این باره باید گفت صرف تغییر نام‌ها و عوض شدن شکل و قیافه‌ آدم‌ها و... دردی را دوا نمی‌کند، آنچه که فوتبال‌ ما به آن نیاز دارد، تغییر افکار و نگرش‌هاست.
طی سال‌های اخیر در مدیریت فوتبال ما افراد زیادی آمده و رفته‌اند، نام‌های زیادی عوض شده‌اند، اما مسیر حرکت این رشته‌، فضا و حال هوای حاکم بر آن، چندان تغییری نکرده است، به جاست که همه، به ویژه کسانی که در این باره نقش و وظیفه‌ای تعیین‌کننده دارند، دست در دست یکدیگر، علی‌رغم اختلاف سلیقه‌ها و گرایش‌ها، با محور قرار دادن «منافع ملی»، درباره‌ آینده فوتبال مستعد و پرتوان ایران، بهترین تصمیم را بگیرند و نیکو‌ترین اقدام را انجام دهند.
تأکید می‌کنیم و باور داریم که فوتبال ما برای بهتر شدن، حرکت کردن در مسیر پیشرفت و کامیابی، امکانات و رشته‌های کافی را در اختیار دارد، باید که مدیریتی توانمند با شیوه و روش کارآمد، به میدان آید تا از این امکانات و داشته‌ها در جهت اهداف ملی فوتبال استفاده کند. این کار بدون شک سخت است، اما حتماً شدنی است.
امید داریم مدیریت فدراسیون- که امروز این مسئولیت به مهدی تاج واگذار شده است- با عملکرد و روش‌های کارساز خود، شخصیت و احترام و جایگاه فوتبال ایران را احیاء کند، بدون شک این کار شدنی است. «اقدام و عمل» قاطع و جهادی می‌خواهد.