kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۲۹۸
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
ادامه تعقیب و گریز در هفته بیست‌و‌نهم مسابقات فوتبال لیگ برتر

سایه کدام تیم روی جام قهرمانی می‌افتد؟

هفته بیست‌و‌نهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در حالی امروز برگزار می‌شود که دو تیم تبریزی و یک تیم مشهدی نقش تعیین‌کننده‌ای در مشخص کردن مدعی اول قهرمانی لیگ خواهند داشت.



هفته‌ بیست و نهم و ماقبل پایانی لیگ برتر فو‌تبا‌ل ایران، امروز با برگزاری هشت دیدار به صورت همزمان در شهرهای مختلف ایران پیگیری می‌شود. با توجه به نزدیکی امتیازات در بالا و پایین جدول رده‌بندی دیدارهای این هفته‌ می‌تواند تا حد زیادی تکلیف تیم‌های سقوط کننده و یا قهرمان لیگ برتر را مشخص کند.
بدون شک یکی از مهمترین و جذاب‌ترین دیدارهای امروز تقابل تیم‌های استقلال و تراکتورسازی تبریز است؛جائیکه امیر قلعه‌نویی و استقلال یک بار دیگر به هم رسیدند. این بار شرایط با دفعات قبل بسیار متفاوت است و تا حدی سرنوشت قهرمانی آبی‌پوشان پایتخت در دستان قلعه‌نویی و شاگردانش است. استقلال پس از بازگشت دوباره به صدر جدول با یک روحیه عالی به مصاف تراکتورسازی خواهد آمد و شاگردان مظلومی خوب می‌دانند کوچک‌ترین لغزش در این بازی شاید به‌قیمت از دست دادن قهرمانی تمام شود. در طرف مقابل تیم تبریزی بعد از صعود مقتدرانه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حالا در لیگ به‌دنبال کسب مقام چهارمی است تا شاید با قهرمانی استقلال در جام حذفی بتواند سهمیه حضور در دوره بعد لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست بیاورد. جدا از این موارد دیدار استقلال و تراکتورسازی برای قلعه‌نویی یک دیدار حیثیتی نیز به حساب می‌آید.
گسترش فولاد تبریز ــ پرسپولیس
پرسپولیس بعد از سال‌ها این شرایط را با سرمربی کروات خود پیدا کرده که بار دیگر قهرمان لیگ شود. این تیم  تا قبل از هفته بیست‌وهشتم به‌خاطر چند برد پیاپی از جمله برتری در دربی 82، شانس اول قهرمانی لیگ بود، اما یک شکست تلخ و بی‌موقع باعث سقوط این تیم به رده سوم جدول شد تا هوادارانش بیش از هر زمان دیگری حسرت بخورند. پرسپولیس برای ماندن در کورس قهرمانی چاره‌ای جز کسب سه امتیاز از بازی سخت خود مقابل گسترش ندارد. به‌خلاف پرسپولیس سه امتیاز این دیدار برای گسترش فولاد چندان مهم نیست چرا که این تیم شانسی برای قرار گرفتن در بین چهار تیم اول جدول ندارد.
پدیده خراسان- استقلال خوزستان
هواداران استقلال و پرسپولیس این هفته نیم‌نگاهی هم به بازی پدیده- استقلال خوزستان دارند، جایی که شاگردان عبدالله‌ ویسی در صورت کسب پیروزی و توقف سرخابی مقابل حریفان تبریزی‌شان، می‌توانند با کمال آرامش و به‌تنهایی به صدر جدول برسند. مسئولان باشگاه پدیده در آستانه این دیدار تصمیم به تمدید قرارداد رضا مهاجری گرفتند تا به‌نوعی به سرمربی و بازیکنان تیم‌شان انگیزه ببخشند. بدون تردید شاگردان مهاجری برای ماندن در تیم‌شان باید در بازی‌های آینده عملکرد خوبی داشته باشند و این موضوع کار ویسی و شاگردانش را سخت خواهد کرد.
اما در سایر دیدارهای امروز و پس از سقوط استقلال اهواز رقابت در انتهای جدول بین سه تیم راه‌آهن تهران، سیاه جامگان مشهد و ملوان بندرانزلی تنگاتنگ است و چه بسا همین امروز تکلیف دو تیم دیگر که باید با لیگ برتر وداع کنند مشخص خواهد شد. در اصفهان تیم ذوب‌آهن پس از نمایش خیره کننده‌اش در آسیا میزبان سیاه‌جامگان مشهد است،ملوان در حضور پرشور تماشاگرانش به مصاف یاران دایی می رود.پیروزی ملوان مقابل صبا و توقف سیاه‌جامگان مقابل ذوب‌آهن حکم به بقای این تیم شمالی در لیگ برتر می‌دهد. راه‌آهن هم که کمترین شانس را نسبت به سیاه‌جامگان و ملوان در لیگ برتر داراست امید کمی دارد تا با غلبه بر سپاهان و اما و اگرهای فراوان امیدهای خود را  برای بقا در لیگ برتر را زنده نگه دارد.
در دو دیدار دیگر این هفته نفت در ورزشگاه تختی تهران میزبان فولاد خوزستان است و تیم سقوط کرده استقلال اهواز در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف تیم بدون مربی سایپا می‌رود. تمامی مسابقات امروز به‌طور همزمان و از ساعت 18 برگزار خواهد شد.