kayhan.ir

کد خبر: ۷۴۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲

حوادث کوتاه از کشور


    تخریب منزل مسکونی
اصفهان- ایرنا:انفجار توام با آتش‌سوزی، یک منزل مسکونی را در خیابان زینبیه اصفهان به کلی تخریب کرد اما تلفات جانی نداشت.
این حادثه در ساعت 23 و 5 دقیقه شب جمعه رخ داد و در جریان آن یک منزل مسکونی دو طبقه کاملا تخریب شد و رعب و وحشت همسایگان مجاور و تجمع اهالی را در پی داشت.
شدت این انفجار به حدی شدید بود که باعث تخریب کامل ساختمان دو طبقه، تخریب قسمت‌هایی از ساختمان‌های مجاور، آسیب جدی خودروهای کنار کوچه و شکستن شیشه‌های تعداد زیادی از ساختمان‌های مجاور شد.
نشت گاز شهری و به دنبال آن انفجار و نیز عدم استحکام و ایمنی این منزل مسکونی، علت بروز این حادثه و تخریب کامل منزل تخمین زده شده است.

دهرم لرزید
تهران- ایرنا: زلزله‌ای به بزرگی 4/2 ریشتر بخش دهرم از توابع شهرستان فراشبند فارس را لرزاند.
به گزارش مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله ساعت 22 و 3 دقیقه و 19 ثانیه در عمق 18 کیلومتری زمین رخ داد.
این زمین‌لرزه خساراتی در بر نداشته است.

توفان کاشان را درنوردید
کاشان- ایرنا: توفان و وزش تندباد با سرعت بیش از 90 کیلومتر در ساعت عصر جمعه همراه با گرد و خاک مناطق مختلف شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در استان اصفهان را درنوردید.
وزش تندباد همراه با گرد و خاک با غلظت بالا سبب قطع درختان و بروز خسارات به برخی اماکن مسکونی و نیز باغ‌ها در شهرستان کاشان شد و گردشگرانی را که برای آیین گلابگیری به این خطه سفر کرده بودند، غافلگیر کرد.
همچنین توفان شن عصر جمعه شهرستان کویری آران و بیدگل را درنورید و موجب کاهش دید افقی و نیز شکسته شدن درختان و بروز مشکلاتی برای مردم این منطقه شد.
وزش توفان شدید یکی از درختان سرو در باغ تاریخی فین کاشان را از ریشه درآورد. این حادثه طبیعی هیچ خسارت جانی و مالی در این باغ نداشت.

نجات جان کوهنورد
ساوه- ایرنا: رئيس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ساوه گفت: با تلاش امدادگران این جمعیت،کوهنورد ساوجی که در ارتفاعات ورده از توابع شهرستان زرندیه دچار حادثه شده بود، نجات یافت.
محمد رضایی افزود: در پی اعلام سقوط یک کوهنورد 37 ساله ساوجی در ارتفاعات ورده شهرستان زرندیه به سرعت تیم امداد و نجات کوهستان این شهرستان به منطقه اعزام شدند.
وی ادامه داد: با توجه به وخامت حال عمومی مصدوم و نبود راه‌های دسترسی، با هماهنگی و اعزام تیم‌های تخصصی از مرکز استان، درخواست بالگرد نیز انجام شد.
رضایی گفت: با تلاش عوامل امداد و نجات شهرستان ساوه، مصدوم از ارتفاعات پایین آورده و برای ادامه مراحل درمانی به بیمارستان شهید مدرس ساوه منتقل شد.
سقوط این کوهنورد از ارتفاعات به علت نداشتن تعادل اتفاق افتاد.

توقیف دام قاچاق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی کامیاران از کشف و توقیف 205 راس دام فاقد مجوز حمل در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «ساکی» گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید میرجلیلی حین کنترل ورودی و خروجی شهرستان از دو دستگاه کامیون بنز، 205 راس گوسفند فاقد مجوز حمل را کشف کردند.
وی، خاطرنشان کرد: این دام‌ها از خوزستان به سمت استان‌های مرزی بارگیری شده بود و بدون هرگونه مجوز به صورت قاچاق حمل می‌شد که توسط ماموران توقیف شد.
ساکی با اشاره به این که ارزش برآورد شده این تعداد دام، 110 میلیون تومان است، تصریح کرد: با تشکیل پرونده خودروهای مذکور به پارکینگ منتقل و تمام دام‌ها تحویل اداره دامپزشکی شد.

مرگ مادر و پسر در اثر گازگرفتگی
سرویس شهرستانها: مادر 49 ساله و پسر 14 ساله‌اش بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن در شهرستان «خرم‌آباد» جان خود را از دست دادند.
در پی دریافت خبری مبنی بر گازگرفتگی اعضای یک خانواده در محله‌ای در خرم‌آباد، عوامل انتظامی و امدادی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند.
با بررسی به عمل آمده مشخص شد، مادر خانواده همراه پسرش در منزلشان در حال استراحت بوده که در اثر باز بودن شیر اجاق گاز دچار مسمومیت و فوت شده‌اند.

تصادف 3 قربانی گرفت
سنندج- ایرنا: برخورد یک دستگاه پراید با یک دستگاه پژو در مسیر سنندج- مریوان در نزدیکی روستای ابراهیم آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد، سه کشته و سه زخمی برجا گذاشت.
افشین بهمنی رئيس مرکز بهداشت شهرستان سروآباد گفت:‌ در این حادثه که ساعت 16 روز پنجشنبه به وقوع پیوست، دو نفر از سرنشینان خودروی پراید در دم جان باختند و چهار نفر دیگر از هر دو خودرو به شدت مصدوم که به بیمارستان بوعلی مریوان منتقل شدند.
وی افزود: یکی از مصدومان خودرو پژو نیز به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر تحت درمان هستند.
به گفته وی، جان‌باختگان دو خانم و یک مرد هستند که پلاک خودروی آنها مربوط به شهرهای تهران و همدان است.مسیر سنندج- مریوان یکی از جاده‌های پر رفت و آمد استان کردستان است.

کشف 3 میلیارد ریال برنج قاچاق
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئيس پلیس آگاهی استان اصفهان از کشف یک محموله برنج قاچاق به ارزش سه میلیارد و 400 میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ «ستار خسروی» اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان از دپو و توزیع یک محموله برنج قاچاق محصول کشور هندوستان در یک انبار با خبر بلافاصله به محل اعزام شدند و در بازرسی صورت گرفته موفق به کشف دو هزار و 100 کیسه برنج 40 کیلوگرمی قاچاق فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی شدند.
وی ارزش برآورد شده این محموله را سه میلیارد و 400 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت:‌ در این زمینه یکنفر شناسایی و دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

3 کشته حاصل برخورد وانت با پراید
بر اثر برخورد یک دستگاه وانت زامیاد با خودروی سواری پراید که در محور خمین به گلپایگان رخ داد، سه نفر کشته و یک نفر مجروح شد.
رئیس پلیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ساعت 18 روز 14 اردیبهشت ماه در محور خمین به گلپایگان، یک دستگاه وانت زامیاد با سواری پراید با یکدیگر برخورد کردند که بلافاصله عوامل گشت پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.
سرهنگ «غلامرضا شهریاری» افزود: در این حادثه متاسفانه هر سه نفر سرنشین سواری پراید به علت شدت جراحات وارده در دم جان باختند و راننده 24 ساله وانت زامیاد نیز به شدت مجروح شد و به بیمارستان امام حسین شهر گلپایگان انتقال یافت.راننده وانت مزدا به علت انحراف به چپ در راه دوطرفه مقصر اصلی حادثه تشخیص داده شد.

کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق
زاهدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی استان از توقیف 4 دستگاه خودرو و کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در زاهدان خبر داد. سرهنگ «ابراهیم ملاشاهی» گفت: در پی اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران به دو دستگاه وانت نیسان و دو دستگاه کامیون کشنده مظنون شده و در اقدامی به موقع خودروها را متوقف کردند. این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از دو خودروی نیسان مقدار 5 هزار لیتر گازوئیل و از دو خودروی کامیون مقدار 25 هزار لیتر نفت کوره کشف و در این رابطه شش متهم نیز دستگیر شدند.