kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۷۸۶
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
ولایتی در دیدار با رمضان عبدالله:

خواب شوم دشمنان در تسلط بر کشورهای اسلامی محقق نخواهد شد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه خواب شوم دشمنان در تجزیه و تسلط بر کشورهای اسلامی منطقه محقق نخواهد شد، گفت: پیروزی حقیقی با مقاومت و ایستادگی به دست خواهد آمد.


علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل دیروز در دیدار با رمضان عبدالله رئیس جنبش جهاد اسلامی و هیئت همراه با بیان اینکه بعد از تلاش غربی‌ها برای تجزیه جهان اسلام و سقوط قدس، با بیداری جهان اسلام بار دیگر تجزیه کشورهای اسلامی محقق نخواهد شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین و ملت‌های تحت ظلم منطقه حمایت خواهد کرد و خواب شوم دشمنان در تجزیه و تسلط بر کشورهای اسلامی تعبیر نخواهد شد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مبارزه برای حفظ یکپارچگی جهان اسلام را به عنوان سیاست اساسی خود پذیرفته و هیچ تردیدی برای مقابله با دشمنان اسلام وجود ندارد و این سیاست اصولی و بنیادین ما است، تصریح کرد: هر چند که در این مسیر مشکلات جدی هم وجود خواهد داشت اما ایران برای عزت جهان اسلام با همکاری همه کشورهای اسلامی برای مبارزه با تروریست‌ها و همچنین رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند.
وی با اشاره به اینکه پیروزی حقیقی با مقاومت و ایستادگی به دست خواهد آمد، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به مقاومت و گروه‌های مختلف جهادی اشراف داشته و آنان که در اتخاذ مواضع دقیق و منطقی تزلزل داشته‌اند متضرر شده‌اند.
رمضان عبدالله نیز در این دیدار با بیان اینکه متأسفانه در جهان عربی حساسیتی نسبت به فلسطین و مردم مظلوم آن وجود ندارد و همه تلاش خود را برای نشان دادن ایران به عنوان دشمن اصلی گذاشته‌اند، تأکید کرد: اما ما اجازه نمی‌دهیم که مسیر مبارزه در مبارزه با رژیم صهیونیستی منحرف شود.
رئیس جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: انقلاب اسلامی یک حرکت ساده نبود، بلکه پیروزی و توفیق اسلام بعد از افول بود و در واقع آغاز پیروزی برای جهان اسلام بوده که اگر ایران وجود نداشت چه اتفاقی برای ما و کشورهای اسلامی می‌افتاد، غیرقابل تصور است.
اگر ایران قدرت نداشته باشد
کسی به حرف دیپلمات گوش نمی‌دهد
همچنین علی اکبر ولایتی در گفت‌وگو با تسنیم به تبیین ارتباط توان دفاعی یک کشور با پیشبرد مناسبات دیپلماتیک آن نظام در عرصه بین‌الملل پرداخت و افزود: بدون قدرت دفاعی، تحولات و فعالیت‌های دیپلماتیک هیچ پشتوانه‌ای نخواهد داشت ودرحقیقت تلاش‌های دیپلماتیک بدون اینکه اتکای به یک دولت قدرتمند وجود داشته باشد بی‌ثمر خواهد بود.
وزیر اسبق امور خارجه تصریح کرد: اگر دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در یک کشور بیگانه ازجانب یک ایران قدرتمند سخن بگوید سخنش نفوذ دارد ولی اگر ایران، قدرتی نداشته باشد کسی به حرف آن دیپلمات گوش نمی‌دهد، بنابراین نمی‌شود یک کشور صرفاً به قدرت دفاعی خود متکی باشد اما تلاش دیپلماتیک نداشته
باشد.
مسئول تیم ایران در مذاکرات مهم قطعنامه 598 ادامه داد:  میدان دیپلماسی یک میدان و میدان دفاعی میدان دیگری است ولی مجموعه این دو، مجموعه کاملی را ایجاد می‌کند تا اینکه یک کشور بتواند حضور فعالی داشته باشد و درعین حال از کیان و منافع خود نیز دفاع کند.