kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۷۷۳
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
حجت‌الاسلام سعیدی:

آثار نفوذ را در اندیشه سیاسی برخی مسئولان می‌بینیم

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به آثار نفوذ و کج‌فهمی از دین در عصر غیبت و دوران حاضر، گفت: نسبت به بدعت، بدفهمی و کج‌فهمی از دین و مبانی اسلام باید روشنگری و آگاه‌سازی صورت پذیرد.



حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در همایش فرماندهان، مسئولین، اساتید و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه که به مناسبت روز گرامیداشت عقیدتی سیاسی برگزار شد با اشاره به عوارض و پیامدهای کج‌فهمی و بدفهمی از دین اظهار داشت: شهید مطهری از چهره‌های پیشتاز در آسیب‌شناسی دین بودند و مانند یک طبیب فوق‌تخصصی که بیماری‌های عصر خود را معاینه می‌کند بیماری‌های آن عصر را مورد واکاوی قرار داد و به آن مقداری که در توان علمی‌شان بود درمان می‌کرد.
وی افزود: یکی از مشکلات اساسی مخاطبین ادیان الهی در طول تاریخ بد‌فهمی و کج‌فهمی از دین و آئین الهی است.
حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه تأثیر در ادراک خواص مهم‌ترین عامل انحراف در تاریخ بوده است، گفت: اگر نفوذ را به معنای تصرف در فکر و ادراک معنا کنیم نفوذ سیاسی به معنای تصرف دشمن یا عناصر منحرف خودی در ادراک سیاسی و معرفتی و اعتقادی خواص می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر نفوذ فرهنگی را هم تصرف دشمن در فرهنگ جامعه بدانیم یعنی دشمن در ادراک فرهنگی مردم تصرف کرده است.
حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به عوارض و پیامدهای بدفهمی از دین سه نوع آسیب از ناحیه دشمن به آئین الهی را برشمرد و تأکید کرد: اولین آسیب از ناحیه دشمن این است که برای چهره دین خدا و پیامبر‌(ص) بدل‌سازی می‌کند. دومین آسیب هم از سوی متولیان دین است یعنی اگر بدفهمی از دین داشته باشند به آئین‌الهی آسیب وارد می‌کنند. سومین نوع آسیب نیز بد پیاده کردن و بد اجرا کردن دین است.
وی با اشاره به بدفهمی و کج‌فهمی از دین و مبانی اسلام در عصر غیبت گفت: در طول هزار سال گذشته بلاهایی بر سر آیین الهی آوردند، به عنوان مثال انجمن حجتیه برداشت‌های غلطی را از انتظار داشت. در سیاست نیز عده‌ای نظراتی خلاف مبانی اسلام ارائه کردند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به کج‌فهمی پس از حاکمیت دینی با محوریت ولایت فقیه گفت: در عصر حاکمیت دینی ما شاهد کج‌فهمی از دین هستیم، از جمله بد‌فهمی نسبت به حاکمیت دینی که در آثار برخی نظریه‌پردازان مشاهده می‌کنیم. چه دلیلی دارد در عصر ولی فقیه ما شاهد کج‌فهمی افراد نسبت به دین باشیم؟ کج‌فهمی که در سه حلقه کارگزاران، اصلاح‌طلبان و کیان و حلقه نیاوران بروز و ظهور پیدا کرده است.
به گزارش تسنیم وی در پایان با تأکید بر ضرورت واکسینه کردن جامعه و هم چنین پاسداران و بسیجیان در برابر پدیده نفوذ، بدعت و کج‌فهمی از دین تصریح کرد: ما امروز آثار نفوذ را در اندیشه سیاسی برخی مسئولین و نیز ادراک فرهنگی شماری از مردم می‌بینیم و لذا بایستی نسبت به آن روشنگری و آگاه‌سازی صورت پذیرد.