kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
در دیدار نماینده ویژه دبیركل سازمان ملل متحد در امور عراق:

انتقاد ظریف از نگاه نیروهای فرامنطقه‌ای به عراق

وزیر امور خارجه با بیان این كه نگاه نیروهای فرامنطقه‌ای به عراق یك نگاه راهبردی در چارچوب منطقه است و نه نگاهی از دیدگاه دولت و ملت عراق، گفت: این نگاه باعث می‌شود تا ملت عراق و نگاه انساندوستانه به مشكلات آنها در حاشیه قرار گیرد.



محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه كشورمان بعدازظهر دیروز در دیدار با «یان كوبیش» نماینده ویژه دبیركل سازمان ملل متحد در امور عراق، اظهار داشت:  لازم است همگان هم كشورهای منطقه و هم سازمان ملل كمك كنیم تا راه حلی منطقی و عقلانی برای برون رفت از این مشكلات برای مردم عراق فراهم شود.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار، مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی به ویژه داعش را یكی از مهمترین اولویت‌ها در عراق برشمرد و آمادگی ایران را برای كمك به این روند اعلام كرد.
یان كوبیش نماینده دبیركل سازمان ملل در امور عراق نیز در این ملاقات با ارایه گزارشی از روند تحولات جاری در عراق به ویژه در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و ... به تلاش‌های سازمان ملل در حل این مشكلات اشاره و نقش ایران را بسیار سازنده خواند.
كوبیش، پیش از این دیدار، بطور جداگانه با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه نیز دیدار و گفت و گو كرد.