kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۷۵۴
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵

اخبار کوتاه از فوتبال


شاهکار مدیریت در باشگاه سایپا
مجید جلالی که پیش از این چند بار شایعه برکناری‌اش از سرمربیگری سایپا مطرح شده بود، دیروز، پس از جلسه کمیته‌ فنی باشگاه سایپا از سمتش برکنار شد. بیت‌الله رضایی دیروز با تایید این خبر‌، اظها‌ر کرد: پس از شکست چهار بر صفر تیم‌مان مقابل صبا اعضای کادر فنی در جلسه هیئت مدیره حاضر شدند و قول دادند که در شش بازی آینده 14 امتیاز تیم کسب کند. قرار بر این شد که اگر این 14 امتیاز کسب نشد جلالی از کارش برکنار شود. اما هنوز ساعتی از برکناری جلالی نگذشته بود که فرزاد بقایی مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال سایپا برکناری مجید جلالی را تکذیب کرد و گفت: چنین مسئله‌ای صحت ندارد و باشگاه هنوز تصمیمی برای برکناری جلالی نگرفته است. از سویی دیگر جلالی در گفت‌و‌گو با فارس گفت: من امروز(دیروز) در خانه هستم و طبق برنامه فردا(امروز) هم تمرین داریم و در تمرین تیم حاضر می‌شوم زیرا از برکناری خودم بی‌خبر هستم.
البته اختلافات مجید جلالی و مدیرعامل سایپا باعث شد دست این تیم در اعلام رقم قراردادها هم رو شود. بیت‌الله رضایی، مدیرعامل باشگاه سایپا دیروز مصاحبه‌ای علیه مجید جلالی انجام داد و حرفی قابل تامل زد. او گفت: آقای جلالی آن زمان که قرارداد یک میلیارد و 200 میلیونی می‌بستید، مدیرعامل باشگاه شاخصه داشت؟ چرا اگر من شاخصه نداشتم قرارداد امضا کردی؟ رضایی با این مصاحبه عملا گفته که رقم قرارداد مجید جلالی یک میلیارد و 200 میلیون تومان است. این در حالی است که این باشگاه در رقمی که به سازمان لیگ اعلام کرده، رقم قرارداد مجید جلالی را 630 میلیون تومان اعلام کرده است. جامعه فوتبال همیشه نسبت به واقعی بودن رقم قراردادها که توسط باشگاه‌ها اعلام می‌شود شک و شبهه دارد و این مصاحبه مدیرعامل سایپا، شائبه‌ها را بیشتر کرده است.

بازداشت مدیرعامل سابق پرسپولیس
مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس به دلیل پرونده یکی از معاونان سابق این باشگاه بازداشت شد. مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس(ع.ا) به دلیل پرونده یکی از معاونان پیشین این باشگاه دیروز بازداشت شد. یکی از معاونان باشگاه پرسپولیس چندی پیش به دلیل ثبت یک شرکت در دبی و برخی فعالیت‌های تجاری بازداشت شده بود که مدیرعامل سابق پرسپولیس هم به دلیل همین پرونده بازداشت شد.

اختلاف نظر رئیس کمیته و دپارتمان داوران فدراسیون فوتبال
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اظهار شرمندگی نسبت به برخی اشتباه‌های داوری در طول فصل و مخصوصا هفته بیست و هشتم لیگ برتر، اظهار کرد: داوران ما دوست دارند قضاوت عادلانه داشته باشند و همه باید در این کار آنها را همراهی کنند. هفته‌ بیست و هشتم لیگ برتر فو‌تبا‌ل برگزار شد و برخی از مربیان نسبت به عملکرد تیم‌های داوری به شدت اعتراض داشتند. به طور ویژه‌ سرمربی سایپا از این موضوع شاکی بود و بسیاری از هو‌اد‌ا‌ران پر‌سپولیس معتقد بودند که اشتباه‌های داور باعث باخت‌شان به نفت شده است.
مسعود عنایت، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فو‌تبا‌ل در گفت‌و‌گو با سایت فدراسیون از عملکرد داوران این دو دیدار دفاع کرده و گفته که پنا‌لتی‌ گرفته شده برای استقلال در بازی با سایپا صحیح بوده و گلی که نفت وارد دروازه پر‌سپولیس کرد، در موقعیت آفساید به ثمر نرسیده است. با این حال فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته‌ داوران فدراسیون فو‌تبا‌ل نظری کاملا متفاوت با عنایت دارد.
اصفهانیان از اشتباه داوران دو دیدار پر‌سپولیس با نفت و سایپا با استقلال گفته و نسبت به اشتباه‌هایی که صورت گرفته اظهار شرمندگی کرده است. رئیس کمیته‌ داوران فدراسیون فو‌تبا‌ل درباره دیدار‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر فو‌تبا‌ل، گفت: در این هفته‌ اشتباه‌هایی داشتیم. مثلا در بازی پر‌سپولیس با نفت کمک داور در صحنه گل اول نفت به اشتباه آفساید مهاجم نفت را اعلام نکرد. در تصاویر تلویزیونی مشخص است که گل در موقعیت آفساید به ثمر رسید. او ا‌دا‌مه‌ داد: در بازی استقلال و سایپا در صحنه‌ای که داور پنا‌لتی‌ اعلام کرد مدافع سایپا توپ را می‌زند و بعد به صورت طبیعی با مهاجم استقلال برخورد می‌کند. داور شاید در زاویه‌ای بوده که تشخیص داده مدافع سایپا با دست، فشار بیش از حد به مهاجم استقلال وارد کرده و او را سرنگون کرده است.

استارت پرسپولیس برای لیگ شانزدهم از 19 خرداد
طبق برنامه سرمربی تیم فو‌تبا‌ل پر‌سپولیس این تیم در پایان فصل 25 روز تمریناتش تعطیل خواهد بود. برانکو ایوانکوویچ برنامه خود را برای فصل آینده به باشگاه پر‌سپولیس ارائه کرده است. طبق این برنامه پس از پایان لیگ در بیست و چهارم اردیبهشت ماه پر‌سپولیسی‌ها 25 روز تعطیل خواهند بود. سپس از نوزدهم خرداد ماه دور جدید تمریناتشان را برای حضور در لیگ شانزدهم آغاز خواهند کرد. در برنامه‌های برانکو اردوهای خارجی هم دیده شده که البته هیچ کدام از آنها هنوز قطعی نشده است.