kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۷۱۹
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹

کوتاه از سراسر جهان


کره شمالی
رویترز: یک مقام در ارتش آمریکا گفته، کره شمالی روز پنجشنبه دو فروند موشک بالستیک میان‌برد آزمایش کرده که هر دو آزمایش با شکست روبه رو شده است. کره شمالی طی ماه‌های اخیر آزمایش‌های موشکی متعددی را انجام داده که موجب خشم آمریکا و کره‌جنوبی شده است.
روسیه
آی.ان.پی: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دعوت پاکستان را برای سفر به این کشور جهت شرکت در مراسم افتتاح پروژه خط لوله شمال به جنوب رد  کرد و دلیل آن را هم کم‌اهمیت بودن این سفر اعلام کرد. اقدامی که ضربه‌ای محکم به انتظارات پاکستان برای تبدیل کردن روسیه به یکی از متحدان کلیدی‌اش در آینده نزدیک محسوب می‌شود.
ترکیه
السفیر: رجب طیب اردوغان رئيس‌جمهور ترکیه گفته نمایندگان آنکارا و تل‌آویو اواسط ماه مه (اردیبهشت) برای تکمیل توافق صلح و عادی‌سازی روابط میان دو طرف دیدار خواهند کرد.
آمریکا
اکسپرس نیوز: مقامات واشنگتن با دستور کمیته امور خارجی سنای این کشور کمک 430 میلیون دلاری به پاکستان برای خرید 8 جنگنده اف16 از آمریکا را متوقف کردند. یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته دولت اوباما نمی‌تواند این کمک را به پاکستان فراهم کند مگر اینکه کنگره موضع خود را تغییر دهد.
آلمان
زوددویچه سایتونگ: اداره فدرال پلیس آلمان در گزارشی از افزایش روزافزون حملات به پناهندگان در آلمان و حاکمیت ترس و خشونت در این کشور خبرداده است. براساس این گزارش در سال 2015 حدود 1031 مورد حمله به پناهندگان گزارش شده است.
یمن
سبا: مدیرکل اداره بهداشت و درمان استان صنعا اعلام کرده بالغ بر 348 تن از جمله 53 کودک و 32 زن در حملات جنون‌آمیز ائتلاف سعودی به استان صنعا ظرف یک سال گذشته کشته شده‌اند. در این حملات 1550 تن نیز زخمی شده‌اند.
فلسطین
پرس.تی.وی: بنابر اعلام سازمان ملل متحد از آغاز سال جاری میلادی تخریب خانه‌های فلسطینیان توسط اسرائیل چهاربرابر شده و میزان آوارگان فلسطینی افزایش یافته است. این تخریب‌ها زنگ خطر را برای گروه‌های حقوق بشری به صدادرآورده اما آنها همچنان سکوت کرده و اقدامی انجام نمی‌دهند.