kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲

مخالفت شورای رقابت و انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان با افزایش بیشتر قیمت خودرو

رئیسان شورای رقابت و انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با افزایش بیشتر قیمت برخی خودرو‌های داخلی مخالفت کردند.



رضا شیوا، رئیس شورای رقابت درباره نارضایتی مقامات وزارت صنعت از میزان افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی و اینکه آیا خودرو گرانتر خواهد شد یا نه؟ اظهار کرد؛ خیر، چرا باید قیمت‌ها بالاتر برود. شورای رقابت قیمت‌ها را بیش از میزان اعلام شده افزایش نخواهد داد.
وی ادامه داد: افزایش قیمت اعلام شده فقط در چارچوب انحصاری بودن قرار می‌گیرد. ایران خودرو و سایپا خودروهایی دارند که در این چارچوب قرار نمی‌گیرد و در نتیجه شامل این افزایش قیمت نشده و قیمت‌های آنها توسط بازار تعیین می‌شود.
وی با رد افزایش قیمت همه خودروهای تولید داخل تصریح کرد: مشاهده شده که بسیاری از روزنامه‌ها اعلام کرده‌اند تمامی خودروها شامل افزایش قیمت می‌شوند که چنین نیست و کالاهای رقابتی مشمول افزایش قیمت نمی‌شوند، لذا از این موقعیت کسی سوءاستفاده نکند که همه خودروها را مشمول افزایش قیمت بداند.
در همین حال، رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اظهار کرد: قیمت خودروهای داخلی نه افزایش، بلکه باید کاهش یابد.
محمد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به اقدام شورای رقابت در افزایش قیمت خودروهای داخلی، گفت: مشخص نیست براساس چه مستندات و چه منطقی شورای رقابت قیمت خودروهای داخلی را افزایش داده است.
وی با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو درحالی است که مردم انتظار کاهش قیمت‌ها را داشتند، خاطرنشان کرد: با توجه به اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها، منطقی است که قیمت خودرو کاهش یابد. چراکه بهانه خودروسازان برای افزایش قیمت‌ها در گذشته، تحریم بود.
رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: شورای رقابت به جای آنکه قیمت خودرو را افزایش دهد باید راهکاری برای از بین بردن انحصار از بازار خودرو و رقابتی شدن صنعت خودرو ارائه داده و این راهکار را اجرایی کند.