kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی اعلام شد

كاهش ۲۱ درصدی تلفات حوادث كار در سال 94

در سال گذشته یك هزار و ۴۹۴ نفر در حوادث ناشی از كار جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال 93 كه آمار تلفات حوادث كار یك هزار و ۸۹۱ نفر بود، ۲۱ درصد كاهش یافته است.



بر اساس آمارهای سازمان پزشكی قانونی كشور در سال گذشته از كل تلفات حوادث كار در كشور یک هزار و ۴۷۹ نفر مرد و ۱۵ نفر زن بودند، این در حالی است كه تعداد مردان فوت شده در حوادث كار سال ۹۳ یك‌هزار و ۸۷۸ و تعداد زنان ۱۳ نفر بوده ‌است.
طبق این آمار، سقوط از بلندی همواره بیشترین آمار تلفات حوادث ناشی از كار بوده است به طوری که در سال 94 سقوط از بلندی ۴۴ درصد از مرگ‌های حوادث كار را به خود اختصاص داده ‌است و به بیان دیگر از كل تلفات حوادث كار در این مدت ۶۵۸ نفر به دلیل سقوط از بلندی جان باخته‌اند.
همچنین در سال قبل ۳۲۲ نفر بر اثر اصابت جسم سخت، ۲۴۷ نفر به دلیل برق‌گرفتگی، ۵۶ نفر بر اثر سوختگی، ۷۰ نفر بر اثر كمبود اكسیژن و ۱۴۱ نفر نیز به دلایل دیگر جان خود را از دست داده‌اند.
در این مدت استان‌های تهران با ۲۹۰، خراسان رضوی با ۱۰۶، اصفهان و مازندران هر كدام با ۹۷ فوتی بیشترین و استان‌های زنجان با ۱۰، كهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی هر كدام با ۱۱ و سمنان با ۱۵ فوتی كمترین آمار تلفات حوادث كار را داشته‌اند.
به گزارش مهر، در سال گذشته آمار مصدومان حوادث كار كه به مراكز پزشكی قانونی كشور مراجعه كرده‌اند نیز كاهش 8/4 درصدی داشت.
 تعداد مصدومان حوادث كار در این مدت ۲۷ هزار و ۵۱۰ نفر بود كه ۲۶ هزار و ۲۶۷ نفر آنان مرد و یك هزار و ۲۴۳ نفر زن بودند.