kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۶۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶

شکست سنگین داعش در شمال عراق 200 تروریست تکفیری به هلاکت رسیدند

نیروهای مسلح عراق طی یک عملیات موفق در استان «نینوا» حدود 200 تکفیری را به هلاکت رساندند و با آزادسازی منطقه راهبردی «مهانه»، زمینه را برای عملیات بزرگ فتح «موصل» آماده کردند.




براساس بیانیه فرماندهی عملیات «نینوا»، روستای «مهانه» طی عملیات ارتش، از لوث باندهای تروریستی «داعش» کاملا پاکسازی شده است. در این عملیات که با آتش دقیق توپخانه و حملات جنگنده‌های عراقی همراه بود، تکفیری‌ها با دادن بیش از 200 کشته، شکست سختی را متحمل شدند. روستا و منطقه «مهانه» از لحاظ «سوق‌الجیشی» با اهمیت است. نیروهای بسیج مردمی نیز توانستند راه‌های کمک‌رسانی به باندهای تروریستی از دو منطقه «الحویجه» و «الشرقاط» به جنوب شرق موصل را قطع کنند.
این حملات در واقع، زمینه ساز عملیات اصلی برای آزادسازی شهر موصل است.
در استان صلاح‌الدین نیز نیروهای مسلح عراق محور «العینیه» به «حدیثه» را از کنترل تروریست‌های داعش خارج کردند. در این عملیات نیز تلفات زیادی به تروریست‌ها وارد شد.
توافق در طوزخورماتو
خبرمهم دیگر اینکه نیروهای داوطلب ترکمانها و پیشمرگان کرد، پس از امضای توافقی، به درگیری میان خود پایان دادند.
به گزارش تسنیم، «محمد مهدی البیاتی» از فرماندهان بسیج مردمی عراق گفت، طبق توافق فوق، همه افراد مسلح باید از شهرستان طوزخورماتو خارج و عاملان بحران اخیر نیز بازداشت شوند. پلیس محلی عراق مسئولیت تأمین امنیت شهر را برعهده گرفته است. کمیته‌ای نیز برای بررسی میزان خسارات، پیش‌بینی شده است.
سایر رویدادها
* جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه در بغداد با مقامات بلندپایه عراقی دیدار و گفت‌وگو کرد. بایدن سپس به «اربیل» رفته و با «مسعود بارزانی» دیدار و گفت‌وگو کرد.
* پارلمان عراق پنجشنبه با حضور 184 نماینده به ریاست «سلیم الجبوری» تشکیل جلسه داد. در این جلسه، نمایندگان طرح‌ها و لوایح عادی را بررسی کردند و مسئله اعطای رأی اعتماد به اعضای جدید دولت عراق به جلسه امروز موکول شد.