kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۶۱۳
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
با کارشکنی رژیم صهیونیستی

کار بازسازی غزه از سوی سازمان ملل متوقف شد

سازمان ملل از توقف کمک‌ها برای بازسازی بیش از 1000 خانه مسکونی در نوار غزه به دلیل کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.


سازمان ملل می‌گوید به دلیل آنکه اسرائیل از ورود سیمان به نواز غزه ممانعت می‌کند و این امر به کمبود مصالح ساختمانی منجر شده است. این سازمان مجبور شده کمک‌ها جهت بازسازی بیش از 1000 خانه در نواز غزه را متوقف کند.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه مصری «الیوم السابع»، رژیم صهیونیستی در اوایل ماه جاری میلادی با این بهانه که سیمان معمولا به دست کسانی که باید برسد نمی‌رسد و از سیمان وارد شده به غزه برای ساخت استحکامات حماس استفاده می‌شود! صدور مجوز برای عملیات وارد کردن سیمان به نواز غزه را به حالت تعلیق درآورد.
دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل اعلام کرده که کمبود شدید مصالح ساختمانی که به دلیل ممانعت اسرائیل به وجود آمده به توقف بیشتر عملیات بازسازی خانه‌ها در نوار غزه انجامیده که این خانه‌ها در جریان حمله اسرائيل به نوار غزه در سال 2014 منهدم شده‌اند.
هشدار هنیه
اسماعیل هنیه نایب رئیس دفتر سیاسی حماس اما ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی نسبت به ادامه محاصره غزه گفت: «حماس اجازه  تداوم محاصره غزه را نخواهد داد و نمی‌پذیرد که دو میلیون فلسطینی همچنان تحت محاصره قرار داشته باشند.»
به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هنیه روز پنجشنبه در آیینی که در مرکز شهر غزه برگزار شد خطاب به رژیم صهیونیستی افزود: «در صورت ادامه محاصره غزه ما نمی‌توانیم در قبال تداوم درد و رنج ملت فلسطین بی‌تفاوت باشیم.»