kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۶۰۸
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵

گزارش تازه سازمان ملل از اوضاع فلاکت‌بار مردم اوکراین پس از کودتای نارنجی‌ها

مقام ارشد سازمان ملل در تازه‌ترین گزارش خود از اوضاع اوکراین اعلام کرده شمار قربانیان این جنگ به بیش از 30 هزار کشته و زخمی رسیده است.



 از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین در 2014 غربگرایان  سال 2014 با این ادعا که دولت قانونی اوکراین قادر به حل و فصل مشکلات اقتصادی کشور نیست با کمک آمریکا و اروپا و در پی یک کودتای رنگی زمام امور را به دست گرفتند اما طی دو سال گذشته دستاورد این کودتای نارنجی، غیراز جنگ داخلی، تجزیه کشور،عمیقتر شدن مشکلات اقتصادی،آواره شدن هزاران نفر و کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر دیگر هیچ ثمری نداشته است.
در همین ارتباط «تایه بروک زریهون»، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی، در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که شمار کل کشته و زخمی‌های درگیری‌ها در اوکراین به 30729 تن رسیده که شامل 9/333 کشته و 21/396 زخمی هستند.
به گفته وی، که آخرین درگیری در اوکراین در تاریخ 27 آوریل(7 اردیبهشت) رخ داده که منجر به کشته شدن دست کم چهار غیرنظامی و مجروح شدن دست کم هشت تن در منطقه «اولِنیوکا» نزدیک شهر دونتسک شده است. معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی افزود: «طی هفته‌های اخیر درگیری‌ها در اوکراین افزایش یافته و به حدی رسیده که از ماه اوت 2014 بی‌سابقه بوده است.»
گفتنی است، آمریکا و متحدان غربی این کشور پیش از این می‌گفتند، اوکراین مستحق زندگی اروپایی است و دولت این کشور به دلیل نزدیکی به روسیه نتوانسته مردم را به آنچه مستحق آن هستند، برساند!