kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۶۰۶
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳

کوتاه از سراسر جهان


چین
خبرگزاری اسپوتنیک: وزیر خارجه چین هشدار داده، استقرار سیستم‌های دفاع هوایی آمریکایی «تاد» در کره جنوبی به تنش‌ها در شبه جزیره کره دامن می‌زند. آمریکا در حال مذاکره با کره جنوبی در خصوص استقرار این سامانه دفاع هوایی است که قادر به هدف‌گیری موشک‌های بالستیک می‌باشد.
انگلیس
اسکای نیوز عربی: وزیر خارجه انگلیس روز پنجشنبه پس از 57 سال به کوبا سفر خواهد کرد و طی این سفر مسائلی همچون خدمات مالی، انرژی، فرهنگ و آموزش، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. پیش از این باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا بعد از نیم قرن دشمنی میان دو کشور ماه مارس گذشته (اسفند) به کوبا سفر کرد اما این دشمنی همچنان ادامه دارد.
روسیه
ایسنا: بالغ بر 20 کشتی جنگی روسیه در دریای خزر رزمایشی با شلیک موشک‌های «کالیبر» انجام دادند که پیش‌تر از آنها برای مبارزه با تروریست‌ها در سوریه استفاده شده بود. این رزمایش از 24 تا 28 آوریل (5 تا 9 اردیبهشت ماه) در دریای خزر انجام شده است.
ترکیه
العالم: «داوود اوغلو»، نخست‌وزیر ترکیه و «عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی» همتای قطری وی توافقنامه استقرار نیروهای ترکیه در قطر را روز پنجشنبه به امضا رسانده‌اند. هنوز از تعداد نیروهای ترکیه‌ای که قرار است به قطر بروند و ماموریت آنان، اظهارنظری صورت نگرفته است.
رژیم صهیونیستی
الاخبار: فرسودگی نیروگاه هسته‌ای دیمونا و قرار داشتن آن در تیررس موشک‌های حزب‌الله به دردسری بزرگ برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. مقامات هسته‌ای رژیم صهیونیستی چندی پیش اعلام کردند که بیش از 1500 «مشکل خطرناک» در این تاسیسات وجود دارد.
کره شمالی
دیلی میرور: دادگاه عالی کره شمالی یکی از اتباع آمریکایی را به اتهام جاسوسی به 10 سال کار سخت محکوم کرده است. 6 تبعه خارجی و شماری از اتباع کره جنوبی از جمله افرادی هستند که در کره شمالی دستگیر شده‌اند. جرم این افراد دستبرد به اسرار نظامی کره شمالی اعلام شده است.
فلسطین
العهد: برای دومین هفته متوالی رژیم صهیونیستی از رفتن شهروندان غزه به مسجد‌الاقصی برای مشارکت در نماز جمعه جلوگیری کرد. رژیم صهیونیستی همواره به بهانه فرا رسیدن اعیاد یهودی از عبور شهروندان غزه از گذرگاه بیت حانون برای شرکت در نماز جمعه مسجد‌الاقصی جلوگیری می‌کنند.
عربستان
العربیه: رسانه‌های سعودی از انفجار بمبی در نزدیکی یکی از مراکز پلیس منطقه «الاحساء» واقع در شرق این کشور خبر داده‌اند. بر اثر این انفجار یکی از نیروهای پلیس عربستان زخمی شده و عاملان این انفجار نیز بعد از این اقدام از صحنه متواری شده‌اند.
افغانستان
تسنیم: شورای ولایتی بغلان افغانستان به حکومت این کشور هشدار داده است که اگر برای بازپس‌گیری شهرستان «دندغوری» عملیاتی راه‌اندازی نشود، شهرستان دندغوری سقوط خواهد کرد. شهرستان دندغوری یک ماه قبل به تصرف طالبان درآمد.