kayhan.ir

کد خبر: ۷۳۵۹۲
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱

باز پس‌گیری یک هزار و 602 هکتار از منابع طبیعی تصرف شده گیلان

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گیلان و دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان از بازپس‌گیری یک هزار و 602 هکتار از اراضی منابع ملی و طبیعی تصرف شده گیلان در سال گذشته خبر داد.


جان احمد آقایی افزود: در سال گذشته، 348 پرونده مربوط به اراضی ملی و منابع طبیعی منتهی به صدور حکم شد و 802 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان بازپس گرفته شد.
دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال گیلان تصریح کرد: 237 هکتار اراضی کشاورزی در سال 94 تغییر کاربری داده شد که حکم قلع و قمع برای 29 مورد از بناهایی که بر روی اراضی کشاورزی ساخته شده بود، صادر شد.
وی به یک مورد پرونده تصرف 800 هکتاری از اراضی منابع طبیعی گیلان نیز اشاره و بیان کرد: با پیگیری و اقدامات انجام شده شورای حفظ حقوق بیت‌المال، این 800 هکتار از دست متصرفان خارج و به منابع طبیعی استان بازگرداند.
وی تصریح کرد: در اسفند ماه سال گذشته با رأی هیئت نظارت ثبت اسناد و املاک گیلان، سند معارض باطل و اراضی در اختیار ملی قرار گرفت.
آقایی با بیان اینکه اکنون بیش از 10 هزار هکتار از اراضی استان در اختیار متصرفان است، اظهار کرد: این متصرفان که حداقل 20 هزار نفر هستند، بین 30 تا 40 سال قبل این اراضی را در اختیار خود گرفته‌اند و اکثراً روستائیانی هستند که در حاشیه جنگل‌ها سکونت دارند.