kayhan.ir

کد خبر: ۷۲۹۸۴
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴

افزایش مهد‌های قرآنی به 10 هزار مهد تا پایان برنامه ششم توسعه

رئیس بسیج جامعه زنان کشور از افزایش تعداد مهدهای قرآنی در کشور خبر داد و گفت: تصمیم داریم که تا پایان برنامه 5 ساله ششم تعداد مهدهای قرآنی در کشور را به 10 هزار مهد افزایش دهیم.


مینو اصلانی در مورد فعالیت مهدهای قرآنی در کشور گفت: در بحث مهدهای قرآنی که در مساجد تشکیل می‌شود در 5 ساله برنامه ششم بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصمیم داریم تعداد مهدهای قرآنی را از 2 هزار و 500 مهد به 10 هزار مهد افزایش دهیم. وی در مورد علت انتخاب مساجد برای برگزاری این مهدها گفت: معیار برای انتخاب مساجد این است که چون مساجد پایگاه تربیت انسان به سوی کمال است، هر چقدر نونهالان ما بیشتر با مسجد آشنا شوند به لحاظ تربیتی دارای شخصیت‌ها و هویت‌های پایدارتری خواهند بود؛ لذا مسجد به عنوان پایه و اساس تشکیل و راه‌اندازی این مهدها قرار گرفته است. رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: برای ثبت‌نام نونهالان هیچ محدودیتی نداریم و با توجه به استقبال خانواده‌ها تلاش داریم تعداد بیشتری از نونهالان را ثبت‌نام کنیم. این طرح در سراسر کشور و حتی در روستاها و نقاط دورافتاده مرزی برگزار خواهد شد و محدودیتی برای این موضوع وجود ندارد. تمام مساجدی که امکان اولیه برای تشکیل مهدها داشته باشند آمادگی افتتاح این مهدها را در آنجا داریم.
اصلانی اظهار داشت: استقبال مردم از این طرح بسیار زیاد بوده است چون مردم متدین ما می‌خواهند فرزندانشان در محیط مسجد رشد کند و برنامه‌های مهارتی برای این نونهالان داریم، در هفته دوبار به نزدیک‌‌ترین بوستان برای تفریح می‌روند قصه‌گویی و داستان‌گویی و مهارت‌آموزی دارند اما عمده بازی‌ها و قصه‌گویی‌ها بر مبنای قرآن خواهد بود، 12 جلد کتاب در این زمینه با نظر اساتید حوزه علمیه و متخصصان حوزه کودک و روانشناسان دینی کودک تهیه شده است و ان‌شاءالله از شهریور ثبت‌نام مجدد را آغاز می‌کنیم.
وی گفت: در تهران بر اساس آخرین آمار که مربوط به سال گذشته است حدود 330 مهد قرآنی وجود دارد و این مهدها در تمام بخش‌های تهران وجود دارد، با سازمان اوقاف هم جلسه‌ای گذاشتیم که در بقعه‌های متبرکه این مهدها برگزار شود.