کد خبر: ۷۲۸۹۷
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹

اعتراض هنرمندان پاکستانی به بمباران پهپادهای آمریکایی(اخبار ادبی و هنری)

گروهی از هنرمندان پاکستانی در اقدامی جالب نسبت به کشتار کودکان پاکستانی توسط پهپادهای بمب‌افکن آمریکایی اعتراض کردند.


به گزارش تسنیم، گروهی از هنرمندان پاکستانی با چاپ تصویری بسیار بزرگ از یک کودک قربانی بمباران پهپادهای آمریکایی و پهن کردن بنر بزرگ آن در محوطه یک مزرعه در روستای محل سکونت این کودک، به جنایت‌های آمریکایی‌ها در این کشور اعتراض کردند.
آنها به وسیله یک هلی‌کم -helicam- تصویری از بالا از این بنر تهیه کرده و برای رسانه‌ها ارسال کرده‌اند. آنها این زاویه برای گرفتن عکس را به این دلیل انتخاب کرده‌اند که هم زاویه تصاویر ارسالی دوربین‌های پهپادها برای خلبان‌ها و نظامیان آمریکایی است. این اقدام می‌تواند پاسخ خوبی برای توجیه «کشتار جانبی» باشد و آنها هنرمندانه به ایشان فهمانده‌اند که در این منطقه مردم بی‌گناه زندگی می‌کنند مردمانی از جنس کودکی که با پهپادهایتان او را کشتید. این را از همین زاویه به تماشا بنشینید. پیش از این «رابرت گرین‌والد» مستندساز آمریکایی در مستندی با عنوان «جنگ پهپادها» نسبت به این جنس حضور و جنگ‌افروزی دولتمردان آمریکایی اعتراض کرده بود. او در مستند خود به روایت زندگی خانواده‌ای از مردم عادی پاکستان پرداخته بود که شماری از آنها در جریان این حملات کشته شده و ساختار خانواده با چالش مواجه شده بود.