هوشنگ توکلی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب:
مسئولان سینمایی باید از رفتارهای تبعیضآمیز دست بردارند(اخبار ادبی و هنری)
بازیگر سینما و تلویزیون گفت که با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، مسئولان فرهنگی و سینمایی باید از رفتارهای تبعیضآلود با هنرمندان دست بردارند.
هوشنگ توکلی در گفتوگو با کیهان، اظهار داشت: برخورد مسئولین فرهنگی و بهخصوص در بخش سینما با اهالی سینما در دو سه سال اخیر، یکطرفه بوده است. یعنی بیشتر به هنرمندانی توجه میکنند که خیلی مستقیم و فرصتطلبانه نسبت به برخی از جریانهای سیاسی شکستخورده موضع مثبت داشتهاند و در مقابل، به تخریب آن بخش از اهالی سینما که با اهداف سیاسی دولت همراه نیستند پرداختهاند. وی تأکید کرد: اینگونه رفتارهای مدیریت سینمایی به خانواده سینما آسیب زیادی رسانده است. با توجه به انتقال گلهها و انتقادات به دفتر رهبری، ایشان هم بخشی از نخستین سخنرانی سال را به این موضوع اختصاص دادند. کارگردان مجموعه شهید مدرس عنوان کرد: البته رهبر معظم انقلاب بارها درباره این موضوع تأکید کردهاند، اما مسئولان گوش نمیکنند! به همین دلیل هم بار دیگر به طور علنی این مطلب را بیان کردند تا بلکه مسئولان از دوقطبیسازی و بازیهای بچگانه در حوزه فرهنگ و هنر دست بردارند تا هنرمندان بتوانند نفسی بکشند! بهخصوص اینکه تعداد زیادی از بازیگران و اهالی فنی سینما، این روزها به طور اجباری درگیر معضل بیکاری هستند. توکلی در پایان گفت: امیدوارم که در سال جدید، کسانی که مدت کوتاهی مدیریت سینمای کشور را برعهده دارند، از تنگنظری دست بردارند و فضا را باز کنند تا هنرمندان بتوانند کار کنند وگرنه این وضعیت، گریبانگیر خود مسئولان هم خواهد شد.