کد خبر: ۷۱۷۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳

گنجینه هنری کشور قربانی اهداف سیاسی و اقتصادی می‌شود؟(اخبار ادبی و هنری)

دولت قصد دارد با هدف سیاسی و اقتصادی خاصی موزه هنرهای معاصر را به بنیاد رودکی واگذار کند.


به گزارش خبرنگار کیهان، در تعطیلات آغاز سال جدید که فعالیت رسانه‌های خبری تعطیل شده بود، برخی از مسئولان دولتی نیز از فرصت به وجود آمده بهره‌برداری کردند و در سکوت خبری، مقدمات انتقال موزه هنرهای معاصر تهران به بنیاد رودکی را کلید زدند. این درحالی است که موزه هنرهای معاصر تهران، گنجینه ملی هنر کشور محسوب می‌شود و واگذاری آن به یک بنیاد خصوصی و غیردولتی که نه سابقه چندان روشنی دارد و نه توان لازم اداره چنین گنجینه‌ای، بیشتر با اهداف سیاسی و اقتصادی انجام خواهد شد.
نکته درخور تأمل این است که افراد پشت صحنه این انتقال، برخی از فعالان اقتصادی و نفتی وابسته به یکی از احزاب ورشکسته سیاسی هستند که این مسئله، سیاسی- اقتصادی بودن واگذاری موزه هنرهای معاصر تهران به بنیاد رودکی را روشن‌تر می‌سازد. وضعیت به گونه‌ای است که حتی برخی از مدیران نزدیک به دولت نیز نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کرده‌اند. از جمله عبدالحسین مختاباد، عضو شوراي اسلامي شهر تهران که در گفت‌وگو با ایرنا با بيان اينكه سپردن موزه هنرهاي معاصر به بنياد رودكي كار نادرستي است، از رئيس‌جمهوري خواست اجازه چنين كاري را ندهد. معصومه مظفری رئیس انجمن هنرمندان نقاش هم در گفت‌وگو با مهر با تأکید بر لزوم پاسخگویی مسئولان درباره خبر واگذاری موزه هنرهای معاصر به بخش خصوصی، سرنوشت گنجینه ملی این موزه را در صورت واگذاری مبهم ذکر کرد.