کد خبر: ۷۱۵۶۲
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲

برگزاری نشست سه‌جانبه وزیران خارجه ایران آذربایجان و ترکیه در رامسر

چهارمین نشست سه‌جانبه وزرای خارجه ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه در محل هتل بام سبز رامسر برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ نشست سه‌جانبه تقویت و گسترش روابط و مسائل منطقه‌ای با حضور وزیر امور خارجه کشورمان و وزرای خارجه ترکیه و جمهوری آذربایجان در رامسر برگزار شد.
وزیر امور خارجه کشورمان پیش از ظهر دیروز هنگام ورود به فرودگاه رامسر برای شرکت در این نشست گفت: تشویق و ترغیب همکاری در حوزه‌های تجاری، گردشگری، فرهنگی، گمرکی و تسهیل در رفت و آمدهای سه‌جانبه از اهداف برگزاری این نشست است.
محمدجواد ظریف افزود: همچنین قرار است هماهنگی لازم برای تلاش‌های مشترک در راستای مقابله با خطر افراط‌گرایی و تروریسم در منطقه انجام شود.
ظریف با اشاره به درگیری‌های منطقه قره‌باغ گفت: هدف جمهوری اسلامی ایران همواره پایان دادن به درگیری‌های کشورهای همسایه است و امیدواریم با درایت دولتمردان این کشورها؛ همکاری جایگزین درگیری شود.
اولین نشست سه‌‌جانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در سال 2011 میلادی در ارومیه، سال 2012 در نخجوان و سال 2014 نیز در شهر وان ترکیه تشکیل شد.
در این نشست محمدجواد ظریف، مولود چاوش اوغلو و المار ممدیارف درباره مسايل مشترک سه‌جانبه، مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و ترانزیت کالا بحث و گفت‌وگو می‌کنند.