kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸

حوادث کوتاه از کشور


    
    
    خواب‌آلودگی راننده‌ حادثه آفرید
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی وقوع حادثه واژگونی یک دستگاه خودروی سواری سمند ماموران در محل حاضر و به بررسی سانحه پرداختند.
سرهنگ غلامرضا شهریاری افزود: در این حادثه یک سرنشین این خودرو بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد.
وی ادامه داد: کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی اعلام کردند.

دستگیری 2 سوداگر مرگ
یزد- خبرنگار کیهان: معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی یزد از کشف 208 کیلو تریاک و حشیش از یک دستگاه پژو 405 توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان خبر داد.سرهنگ حسین فروزانی افزود: ماموران در بازرسی از خودرو 121 کیلو و 150 گرم حشیش و 87 کیلو و 400 گرم تریاک از صندوق عقب خودرو کشف کردند.
وی با بیان اینکه در این ارتباط 2 نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قانونی شدند افزود: قاچاقچیان این محموله را از استان‌های جنوب شرق کشور وارد استان کرده بودند.

تصادف خونین پراید و وانت
اراک- باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: بر اثر برخورد خودرو پراید با وانت در محور شازند- ازنا یک کشته و 3 نفر مجروح شدند.
سرهنگ کهریزی افزود: علت این سانحه از سوی کارشناس تصادفات پلیس راه، انحراف به چپ دو وسیله نقلیه نسبت به یکدیگر و نیز مقصران حادثه رانندگان پراید و وانت پیکان به صورت مساوی به خاطر عدم رعایت حق تقدم عبور اعلام شده است.

کشف محموله بادام زمینی
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم گفت: ماموران این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری در ایست و بازرسی شهید رئیسیان به یک دستگاه کامیون کشنده ولوو که از بندر بوشهر به سمت تهران در حرکت بود مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
سرهنگ غلامرضا براتی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد که این خودرو فاقد هرگونه مجوز گمرکی برای حمل بار خود است که خودرو توقیف و در بازرسی از آن 345 کیسه 50 کیلویی بادام زمینی خارجی قاچاق کشف شد.
وی ارزش کالای کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: در این ارتباط راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد و محموله قاچاق نیز به اداره اموال تملیکی استان انتقال یافت.

سقوط وانت به کانال کشاورزی
دزفول- ایرنا: سقوط یک دستگاه وانت‌بار به کانال آبیاری کشاورزی در شوش خوزستان مرگ 2 سرنشین آن را رقم زد.
این خودرو به دلیل نامعلوم در کانال آبیاری سقوط کرد و بر اثر آن 2 برادر 21 و 25 ساله جان خود را از دست دادند و جسد آنها در فاصله یک کیلومتری محل حادثه کشف شد.

153 کیلو تریاک در بار خیار
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان بجستان گفت: با کسب خبری مبنی بر قاچاق مواد افیونی از استان کرمان به مقصد مشهد با استفاده از بار تره‌بار تیمی از پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. سرهنگ محمدعلی صادقیان افزود: ماموران این فرماندهی با کنترل محورهای مواصلاتی سرانجام خودرو مورد نظر را در محور بجستان- مه‌ولات شناسایی و متوقف کردند. وی ادامه داد: پس از هدایت خودرو به مرکز انتظامی در بازرسی دقیق آن 153کیلو و 500 گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در بدنه خودرو جاسازی شده بود کشف شد. صادقیان خاطرنشان کرد: خودرو کامیون توقیف و راننده آن پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سارقان مسلح دستگیر شدند
دزفول- مهر: جانشین فرماندهی انتظامی دزفول گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 مشکوک شده و در تعقیب و گریز این خودرو را متوقف کردند.
سرهنگ عبدالسادات دستاران افزود: با تعقیب و گریز ماموران انتظامی این خودرو پژو را در زمین‌های کشاورزی متوقف کردند اما دو سرنشین آن اقدام به فرار کردند. وی ادامه داد: با سرعت عمل ماموران پلیس و شلیک هوایی، این متهمان دستگیر و به پلیس آگاهی دزفول منتقل شدند.
دستاران با بیان اینکه متهمان به سه فقره سرقت مسلحانه و 10 فقره سرقت احشام اعتراف کردند، یادآور شد: دو متهم پرونده از افراد سابقه‌دار هستند که در چندین پرونده کلاهبرداری سکه‌های تقلبی تحت تعقیب پلیس بودند.
وی اضافه کرد: متهمان سابقه فرار از زندان را نیز در پرونده خود دارند.

واژگونی پژو در محور دامغان
سمنان- فارس: رئیس پلیس راه استان سمنان از واژگونی خودرو سواری پژو پارس در محور دامغان خبر داد و گفت: در این سانحه، 2 نفر جان باختند.
حسن خسروجردی سانحه واژگونی خودرو سواری پژو پارس، ساعت 17 عصر آخرین روز تعطیلات نوروزی در این استان رخ داد و خودرو در کیلومتر 42 محور سمنان- دامغان واژگون شد. وی ادامه داد: راننده خودرو مردی 50 ساله بود و قربانیان آن نیز 2 نفر زن 45 و 75 ساله بودند.
به گفته خسروجردی علت وقوع این سانحه بر اساس بررسی‌های کارشناسان پلیس راه، خستگی و خواب‌آلودگی راننده اعلام شده است.

فوت افسر پلیس در تصادف
بجنورد- ایرنا: برخورد چند خودرو در جاده ترانزیتی گلستان به بجنورد مرکز خراسان شمالی، باعث مرگ افسر پلیس راه خراسان شمالی و زخمی شدن 4 نفر شد. در این حادثه رانندگی که حدود ساعت 22 جمعه شب بین خودرو پلیس، اتوبوس و چند خودرو دیگر رخ داد، افسر پلیس راه در دم فوت کرد. 4 مجروح دیگر این حادثه با کمک نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

چم‌سو مرد میانسال را برد
سنندج- فارس: مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: مرد 50 ساله‌ای که قصد عبور دادن حیوانات خود را از رودخانه «چم‌سو» داشت، در اثر شدت جریان آب و ناآشنایی به فن شنا غرق شد. مرتضی سنندجی صبح دیروز به خبرنگاران گفت: غواصان برای پیدا کردن جسد این مرد به محل حادثه اعزام شده‌اند.

محکومیت 110 میلیاردی شرکت خصوصی
اصفهان- خبرگزاری صدا و سیما: مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: پرونده تخلف ارزی مدیرعامل یک شرکت خصوصی با شکایت مدیریت یکی از شعب بانک‌های این استان در شعبه ششم تعزیرات حکومتی رسیدگی شد.
غلامرضا صالحی افزود: متهم پرونده به علت ایفا نکردن تعهدات ارزی 7 فقره اعتبار اسناد ارزی، علاوه بر محکومیت به استرداد عین ارز موضوع اعتبار معادل 113 میلیارد و 615 میلیون و 413 هزار و 353 تومان در حق بانک شاکی محکوم شد.
وی ادامه داد: حکم به تعلیق کارت بازرگانی شرکت موصوف به مدت یک سال هم صادر شد.

مرگ در اثر گازگرفتگی
شهریار- فارس: معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهریار گفت: گازگرفتگی جان یک شهروند 38 ساله را در شهریار گرفت.
حمیدرضا دمرچیلو افزود: حادثه در فاز یک شهر جدید اندیشه رخ داد و این مردجوان در اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن نشتی از دودکش آبگرمکن دچار مسمومیت شده و درگذشت.

قاچاق میلیاردی پوشاک
قم- فارس: رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی قم گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه شخصی با یک دستگاه خودرو تانکر سوخت اقدام به قاچاق کالا از استان‌های جنوبی کشور به تهران می‌کند، موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه باقاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این استان قرار گرفت.
احمد کرمی افزود: در ادامه مأموران خودرو مذکور را در محور «قم- گرمسار» شناسایی و متوقف و در بازرسی از خودرو 25 هزار ثوب پوشاک قاچاق که به طرز ماهرانه‌ای در تانکر سوخت جاسازی شده بود، کشف شد. وی ارزش محموله کشف شده را 5 میلیارد ریال اعلام و تأکید کرد: پس از تشکیل پرونده و تحویل متهم به اداره کل تعزیرات حکومتی استان، نامبرده با قرار 8 میلیارد ریالی روانه زندان شد.

سقوط مادر و فرزند از چرخ فلک
بوشهر- فارس: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از مرگ مادر جوان براثر سقوط از چرخ فلک در برازجان خبر داد و گفت: کودک 4 ساله در این حادثه نجات یافت.
سید مجید حسینی افزود: بلافاصله پس از وقوع حادثه، تیم امداد و نجات اورژانس و فوریت‌های پزشکی دشتستان به محل حادثه اعزام شد و نسبت به اعزام کودک و مادر به بیمارستان شهید گنجی اقدام کرد.