kayhan.ir

کد خبر: ۷۱۰۰۱
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳

رژیم صهیونیستی 230 هکتار دیگر از اراضی فلسطینیان را در کرانه باختری مصادره کرد

در پی اقدام رژیم صهیونیستی در مصادره 234 هکتار از اراضی کرانه باختری، دبیر کل سازمان ملل از این رژیم خواست از این طرح عقب‌نشینی کند.



 رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم 234 هکتار دیگر از اراضی فلسطینی را در کنار «بحرالمیت» و شهر «اریحا» مصادره کرده است.
به گزارش فارس به نقل از شبکه «العهد»، جنبش اسرائیلی «صلح اکنون» ویژه مبارزه با «شهرک‌سازی پس از 1967» نیز اعلام کرد که میزان زمین‌های مصادره شده از سوی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری در چند سال اخیر «بی‌سابقه» بوده است.
این جنبش افزود: «اسرائیل طرح‌هایی دارد تا شهرک‌ها را توسعه دهد و مناطق فلسطینی را یهودی‌سازی کند.»
در همین رابطه «بان کی مون»، دبیرکل سازمان ملل در واکنش به این موضوع از رژیم صهیونیستی درخواست کرد از تصمیم خود برای مصادره اراضی مذکور منصرف شود. سخنگوی بان‌کی‌مون گفت، این موضوع نشان دهنده این است که اسرائیل همچنان بر ادامه تسلط برکرانه باختری اصرار دارد. این تنها واکنش سازمان ملل به اقدام رژیم صهیونیستی بود!
پیش از این نیز مقامات صهیونیست اعلام کرده بودند که اسرائیل برای اینکه با انتفاضه قدس مقابله کند باید قدس را اشغال کند.
مصادره زمین‌های فلسطینیان از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی خشم گروه‌های فلسطینی و فعالان حقوقی را نیز برانگیخته و با انتقاد مجامع بین‌المللی مواجه شده است. «نیکلای ملادینف» فرستاده سازمان ملل به خاورمیانه گفته که اعلام این موضوع می‌تواند به پیشرفت به سمت آنچه وی آن را صلح نامیده به شکست بکشاند. صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفته، از کل منطقه «غور الاردن» فقط 8 درصد برای فلسطینیان باقی مانده است.