kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۴۹۰
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
پرونده بازی‌های لیگ برتر فوتبال در سال 94 فردا بسته می‌شود

طعم شیرین آخرین ۳ امتیاز سال

در آخرین هفته از لیگ برتر فوتبال ایران در سال 94، استقلال برای تثبیت صدرنشینی خود در تهران به مصاف پدیده می‌رود و صبای تحت هدایت علی دایی در آخرین روز از مسابقات سال، رو در روی پرسپولیس برانکو قرار می‌گیرد.

سرویس ورزشی-

هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری برگزار می‌شود که بازی‌های این هفته آخرین دیدارهای سال 94 هستند و پس از این بازی‌ها، مسابقات به مدت سه هفته تعطیل می‌شود اردوی تیم ملی آغاز می‌شود. البته پیش از اردوی تیم ملی، سه نماینده آسیایی ایران در لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌روند.
در شرایطی که تیم‌های لیگ برتر در آخرین بازی سال بدنبال کسب ۳ امتیاز هستند تا با آرامش به تعطیلات نوروزی بروند امروز(پنجشنبه) شش دیدار برگزار می‌شود که در یکی از مهمترین بازی ها تیم صدرنشین استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف پدیده می‌رود. استقلال برای حفظ جایگاه خود در صدر جدول نیاز به برد در این بازی دارد. آبی ها که در این فصل با وجود خوب بازی نکردن تنها بدنبال کسب امتیازات لازم هستند در این بازی هم کسب ۳ امتیاز را در اولویت قرار داده است.در طرف دیگر تیم پدیده نیز تا اینجای کار نتایج قابل قبولی کسب کرده و با ایستادن در رده دهم جدول سعی در حفظ جابگاه خود دارد. برای تیم مهاجری کسب یک امتیاز در ورزشگاه آزادی نتیجه خوبی خواهد بود اگرچه این تیم نیم نگاهی به خلق شگفتی برابر صدرنشین لیگ خواهد داشت.
تیم استقلال خوزستان، نزدیکترین تعقیب‌ کننده استقلال هم در زمین ملوان به میدان می‌رود. قوی سپید انزلی در بحران بدی قرار گرفته و امکان اینکه با هدایت احمدزاده به میدان برود وجود دارد. این تیم که دومین خط حمله ضعیف لیگ برتر را دارد مقابل بهترین دفاع لیگ قرار خواهد گرفت و این کار شمالی‌ها را سخت می‌کند. برای هر دو تیم ۳ امتیاز این بازی حیاتی است. آبی‌های جنوب به صدرنشینی احتمالی فکر می‌کنند و ملوانان نیز بدنبال فرار از بحران هستند.
امروز جدال تراکتورسازی و فولاد هم برگزار می‌شود. هر دو تیم در دور برگشت جان تازه‌ای گرفته‌اند و تقابل آنها می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد. این بازی به دلیل تخلف هواداران تراکتورسازی در بازی خانگی، بدون تماشاگر برگزار می‌شود. بازی رفت دو تیم در اهواز هم بدون تماشاگر برگزار شد.
اما روز جمعه رویارویی صبای قم و پرسپولیس انجام می‌گیرد. بعد از درگیری‌های لفظی که بین دایی و برانکو در روزهای اخیر پیش آمده است حساسیت این بازی دوچندان خواهد شد. پرسپولیس که با تساوی‌های متوالی و کیفیتی دور از آنچه که در دور رفت از آنها دیده بودیم انتقادات را پشت سر خود می‌بیند نیاز به برد در این مسابقه دارد تا پایان خوشی را در سال ۹۴ داشته باشد. در آنسوی میدان علی دایی هم تحت هیچ شرایطی نمی خواهد برابر برانکو دست خالی میدان را کسب کند. صبا برای بازگشت به جمع بالانشینان نیاز به برد در این دیدار دارد.
اسامی محرومان هفته بیست‌وسوم
کمیته مسابقات سازمان لیگ، اسامی محرومان هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال کشور را اعلام کرد. محسن بنگر و رامین رضاییان(پرسپولیس)، هادی محمدی (ذوب‌آهن)، روزبه شاه علی دوست (سایپا)، شجاع خلیل زاده، آگوستو سزار دوسانتوس و سینا عشوری(تراکتورسازی تبریز)، ماتیاس دکونفیاس و امیرحسین فشنگچی(فولاد خوزستان)، محمد نصرتی(گسترش فولاد)، رضا شربتی (سیاه جامگان مشهد) و احمد آل نعمه و محمد رضا ناصحی (پدیده مشهد)
برنامه کامل بازی‌های هفته بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال به این شرح است:
پنج‌شنبه ۲۰ اسفند
* استقلال تهران ....................... پدیده خراسان(ساعت 17:30)
* سیاه جامگان ..................................... سپاهان(ساعت 15:30)
* نفت تهران ............................ گسترش فولاد تبریز(ساعت 16)
* ذوب آهن ................................................ سایپا(ساعت 17:30)
* تراکتورسازی تبریز .............. فولاد خوزستان(ساعت 15:30)
* ملوان بندر انزلی ............. استقلال خوزستان(ساعت 16:30)
جمعه ۲۱ اسفند
* استقلال اهواز ..................................... راه آهن(ساعت 16:30)
* صبای قم ............................................. پرسپولیس(ساعت 16)