kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۴۸۲
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱

8 هزار کودک بازمانده از تحصیل به مدرسه بازگشتند

رئیس گروه دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته با طرح مشوق‌های تحصیلی، هشت هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسایی و به مدرسه بازگردانده شدند.



فاطمه توحیدیان در کارگروه چالش‌ها و فرصت‌های موجود در شناسایی و حمایت‌های اجتماعی از کودکان فقیر بازمانده تحصیل خراسان جنوبی افزود: طرح مشوق‌های تحصیلی‌ پارسال به صورت نمونه در استان‌های فارس، خوزستان، البرز و تهران اجرا شد.
وی بدون اشاره به شمار کودکان بازمانده از تحصیل یادآور شد: این دفتر در نظر دارد طرح مشوق‌های تحصیلی را در قالب طرح حمایت اجتماعی از کودکان فقیر بازمانده از تحصیل، در هفت استان اجرا کند.
وی اجرای موفق این برنامه را نیازمند همکاری سازمان‌های مختلف در حوزه سلامت، آموزش، بیمه‌گر، مهارت‌آموزی و مشارکت سازمان‌های غیردولتی و نیروهای داوطلب عنوان کرد. به گفته وی تقویت حمایت‌های اجتماعی هدفمند از کودکان بازمانده از تحصیل و در حال بازماندگی از طریق ارائه خدمات آموزشی، درمانی، بیمه‌ای، تغذیه‌ای، مشاوره‌ای و حرفه‌آموزی هدف کلی اجرای طرح مذکور است.
توحیدیان، شناسایی، جذب و حمایت از کودکان فقیر بازمانده از تحصیل، کودکان کار و خیابانی نیازمند حمایت‌های اجتماعی را از اهداف اجرای این طرح برشمرد. وی بیان کرد: این طرح به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان کودکان عضو طرح، ارتقای کیفیت زندگی کودکان و خانواده آنها، بهبود وضعیت جسمانی و روانی‌ آن‌ها، پایش مستمر وضعیت کودکان در طول اجرای طرح توسط بهزیستی و سازمان‌های غیردولتی در حال اجراست. وی اولویت‌های پوششی این طرح را شامل کودکان لازم‌التعلیم که وارد چرخه آموزش نشده‌اند، افراد شش تا 18 سال که به علت فقر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، محرومیت و معلولیت و غیره از چرخه آموزش خارج شده‌‌اند دانست. وی ادامه داد: همچنین کودکان معلول جسمی حرکتی که به دلایل فوق از ادامه تحصیل محروم شده و تحت پوشش سازمان‌ بهزیستی قرار دارند در این طرح قرار می‌گیرند.