انتقاد عضو شورای اسلامی شهر رشت از شهردار
شهرداری رشت با انعقاد قرارداد همکاری با تعداد محدودی از کارشناسان رسمی دادگستری و ارجاع همه پروندههای کارشناسی به این افراد، حق هرگونه انتخاب را از مردم سلب کرده است.
رشت- خبرنگار کیهان:
عضو شورای اسلامی شهر رشت که در جلسه این شورا سخن میگفت با بیان این مطلب اظهار داشت: کارشناس رسمی دادگستری یا کارشناس رسمی شهرداری، یکی از مراجع تصمیمسازی در سطوح مدیریت شهری، شهرداریها و شوراهای اسلامی شهر هستند و امروزه مرجع اظهارنظر تخصصی در موارد اختلاف بین شهرداری و کارفرمایان و مردم عادی کانون کارشناسان رسمی دادگستری است اما متأسفانه شهرداری در تصمیمی با تعداد محدودی از اعضای این کانون قرارداد همکاری منعقد کرده و همه پروندههای کارشناسی را به این افراد ارجاع میدهد و حق هرگونه انتخاب را از مردم سلب کرده است.
محمود باقری افزود: آیا سایر کارشناسان رسمی فاقد صلاحیت و توانمندیهای لازم هستند و یا شائبههایی در کار است که اصل بیطرفی را با اشکال مواجه کرده است.
وی تصریح کرد: انحصار در امور موجب فساد میشود و این امر شهرداری، موجب میشود به ذهن خطور کند که چرا حق مسلم و قانونی انتخاب کارشناس بیطرف از عموم شهروندان سلب شده و یا کارشناسان به خدمت گرفته شده خود را وامدار شهرداری بدانند و حقالناس را بجا نیاورند.