kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۲۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳

کاشت23 هزار نهال به یاد شهدای شهر تهران

طرح نهال هم عهدی، ویژه کاشت نهال به یاد۲۳ هزار شهید شهر تهران، آغاز شد.


به گزارش فارس، در این طرح که از دیروز در فضای سبز دانشگاه امام حسین(ع) آغاز شد وتا ۱۹ اسفند در بوستان‌های منتخب تهران ادامه دارد، در پنج نقطه شهر تهران به یاد 23 هزار شهید شهر تهران نهال کاشته می‌شود.
سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری  شهرداری تهران درباره اجرای این برنامه گفت: طرح هم عهدی با شهدا به منظور تجدید میثاق شهروندان تهرانی با شهدای 8 سال دفاع مقدس، از تابستان سال 94 به همت سازمان فرهنگی هنری در برنامه‌های مختلف فرهنگی اجرا شد و طی آن، پایتخت‌نشینان با 23 هزار شهید شهر تهران هم‌عهد شدند و پیوند خود با شهدای جنگ تحمیلی را استمرار بخشیدند.
وی افزود: در ادامه اجرای فاز دوم این طرح، به هر یک از هم عهدان، یک نهال درخت به یاد شهید هم‌عهد شده اهدا می‌شود تا همزمان با هفته منابع طبیعی در بوستان‌های جنگلی منتخب تهران کاشته شود.
به گفته حجت‌الاسلام ناصری‌پور، این طرح، دوشنبه 17 اسفند در بوستان آزادگان (منطقه 15)، سه‌شنبه 18 اسفند در بوستان ولایت (منطقه 19) و چهارشنبه 19 اسفند در بوستان ایثار (منطقه 22) و از ساعت 9:30 صبح  ادامه پیدا خواهد کرد و در پایان، در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اختتامیه این طرح با گردهمایی بزرگ هم‌عهدان در گلزار شهدای بهشت‌زهرای تهران برگزار خواهد شد.