kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۲۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
رئیس ستاد انتفاضه و قدس:

تروریست خواندن حزب‌الله لبنان توهین آشکار به امت اسلام است

رمضان شریف در واکنش به تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان گفت: این اقدام توهین آشکار به امت اسلام است و امضاکنندگان بیانیه‌های ریاض و تونس منزوی و مورد تنفر مسلمانان قرار می‌گیرند.


به گزارش فارس، رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس در واکنش به اقدام شورای همکاری خلیج فارس و اجلاس اتحادیه عرب در تروریستی خواندن حزب الله لبنان اظهار داشت: این از عجایب تاریخ و از نشانه‌های جاهلیت مدرن است که جریان و گروهی مؤمن، انقلابی، شجاع و غیرتمند که برای دفاع از امت اسلامی و مردم مسلمان لبنان صهیونیست‌ها را به گونه‌ای خفت بار از جنوب لبنان فراری داد، مورد ظلم و اتهام از سوی کسانی قرار گیرد که طی دهه‌های گذشته هیچ قدمی برای دفاع از لبنان و فلسطین مظلوم برابر تجاوز رژیم اشغالگر صهیونیستی برنداشته است.
وی افزود:بی شک این اقدام یک توطئه سعودی – صهیونیستی بوده و با دستور مقامات رژیم‌صهیونیستی و پس از سفر  اخیر وزیر خارجه ماجراجو و بی‌تجربه رژیم سعودی به تل آویو و هماهنگی‌های لازم با آنها انجام پذیرفته است.
شریف سکوت و عدم اعلام مواضع رسمی صهیونیست‌ها در قبال بیانیه‌های ریاض و تونس را معنادار و نشانه‌ای از هماهنگی آن با منویات رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: این اقدام یک خطای راهبردی و اشتباه تاریخی است و تأیید کنندگان آن خود را در مسیر دوزخ و آتش قهر ملت‌های غیرتمند مسلمان قرار داده‌اند.
وی تروریستی خواندن حزب الله لبنان توسط کسانی که به تولید و ترانزیت تروریسم تکفیری – سلفی در منطقه پرداخته‌اند را امری مضحک قلمداد و بیان داشت: قرائن قطعی دلالت بر این حقیقت دارد که این اقدام سخیف با مدیریت آل سعود و رژیمی که مدعی خادم الحرمین شریفین و قبله مسلمین است صورت پذیرفته است و شکی نیست که آتش این خطا دامان حامیان و مسببین چنین موضع سخیف و ضداسلامی را نیز خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: افسران غیرتمند مسلمان و آزاده ارتش‌های عربی که طی سالیان اخیر حزب الله را به عنوان نماد مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی، آبرو و مایه افتخار و سربلندی جهان  اسلام یافته‌اند، در صف مقدم مخالفین و محکوم کنندگان بیانیه صهیونیستی شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب هستند.
شریف حرکت مقاومت اسلامی در منطقه را ریشه‌ای و هویتی تزلزل ناپذیر قلمداد و با تأکید بر اینکه این اقدام صهیونیستی هیچ خللی در اراده حزب الله و راهبردهای ضد صهیونیستی آن ایجاد نخواهد کرد، گفت: حزب الله فرزند امت اسلامی و سپر بلای مردم لبنان و سوریه برابر فتنه صهیونیستی و مصیبت تروریسم تکفیری است و با هوشمندی و شجاعت توانسته است تلاش آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان برای تغییر نقشه‌ منطقه به  نفع صهیونیست‌ها و نظام سلطه را ناکام گذارده و آن را برهم زند.
وی در پایان گفت: امت اسلامی رژیم غاصب صهیونیست را مظهر تروریسم دولتی می‌داند و هرکسی که بخواهد با اقدامات نسنجیده و غیرعقلانی مانند آنچه در ریاض و تونس اتفاق افتاده است، خود را در مسیر منافع رژیم‌‌صهیونیستی قرار دهد را خائن به اسلام و پیامبر اعظم (ص) دانسته و از مجازات آنها نیز دریغ نخواهد کرد.