kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۱۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
معاون وزیر اقتصاد:

موافقتنامه حمایت از سرمایه‌گذاری با 13 کشور نهایی شد

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصاد و فنی ایران گفت: موافقتنامه‌های تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های دو جانبه با 13 کشور در چند ماه گذشته نهایی شده است.


محمد خزاعی در حاشیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان سمنان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این موافقتنامه‌ها ازجمله با کشورهای ژاپن، سنگاپور، عراق و روسیه نهایی
 شده است.
وی با بیان اینکه با موسسه‌های مالی معتبر و بانک‌های مختلف دنیا وارد مذاکره شده‌ایم، خاطرنشان کرد: در این زمینه مذاکره با کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی، دانمارک، سوئد، اتریش و انگلستان در حال انجام است.
خزاعی اظهار داشت: قدم‌های مشترک از سوی سازمان سرمایه‌گذاری وزارت اقتصاد و بانک مرکزی کشور برای حل و فصل بدهی‌های عقب‌افتاده‌ای که به خاطر شرایط تحریم پرداخت نشده نیز انجام شده که این مذاکره است با بانک‌های ساچه ایتالیا و اوکابه اتریش به نتیجه رسیده است و با بانک هرمس آلمان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه مشکل سوئیفت برطرف شده است، ادامه داد: نکته‌ای که در اجرای سوئیفت وجود دارد این است که پس از سال‌ها قطع ارتباط بانک‌های ایران با بانک‌های خارجی، شناسایی مجدد این بانک‌ها زمان می‌برد.
خزاعی تاکید کرد: مشکلی از سوی بانک مرکزی یا تاجران و سرمایه‌گذاران درباره اجرای سوئیفت ارائه
 نشده است.