kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
در جلسه دیروز شورای شهر تهران

افزایش نرخ بلیت مترو و اتوبوس تصویب شد

با پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای شهر تهران نرخ بلیت مترو و اتوبوس درون‌شهری در بخش خصوصی و عمومی در سال آینده افزایش می‌یابد.


به گزارش فارس،  بررسی نرخ بلیط حمل و نقل عمومی در سال آینده شهر تهران موضوع دستور جلسه دیروز شورای اسلامی شهر تهران بود که با تصویب اعضای شورای شهر، نرخ بلیط‌ها برای مسافرت‌های کمتر از 10 کیلومتر به میزان 50 تومان، مسیر‌های بین 10 تا 20 کیلومتر به میزان 100 تومان و برای مسافرت‌های بالای 20 کیلومتر به میزان 150 تومان افزایش می‌یابد.
همچنین نرخ بلیط‌های تک سفره از 600 به 700 تومان، دو سفره از هزار به هزار و 100 تومان و حومه‌ای نیز هزار و 200 تومان تعیین شده است.
احمد دنیا مالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری در این خصوص افزایش 20 درصدی نرخ بلیط‌ها بود، گفت: علی‌رغم اعتقاد کمیسیون به پایین بودن نرخ بلیط‌ها، جمع‌بندی کمیسیون عمران و حمل و نقل افزایش 12 درصدی این نرخ‌ها بوده است.
محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در همین خصوص اظهار داشت: با توجه به تفاوت وضعیت مترو با سایر وسایل حمل و نقل شهری این نرخ هم‌تراز با اعلام بانک مرکزی از تورم سالانه
صورت گرفت.
در ادامه این جلسه همچنین بررسی لایحه تعیین نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی شهر تهران در سال آینده نیز در دستور کار شورا قرار گرفت که بر مبنای تصمیم اعضای شورا کرایه اتوبوس‌ها هم با افزایش همراه بود.
بر این اساس مقرر شد کرایه اتوبوس‌ها در مسافت بین 5 تا 10 کیلومتر با 50 تومان و از 10 کیلومتر به بالا با 100 تومان افزایش همراه باشد که این ارقام برای اتوبوس‌های عمومی در نظر گرفته شده است.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران به افزایش 15 درصدی کرایه اتوبوس‌های بخش خصوصی رای دادند که به این ترتیب کرایه اتوبوس‌های بخش خصوصی در سال 95 نیز به میزان 15 درصد افزایش خواهد داشت.