kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
با حضور فرمانده ناجا صورت گرفت

رونمایی از پلاک‌های سیاسی جدید

دیروز با حضور فرمانده ناجا، رئیس پلیس راهور ناجا و معاون وزیر امور خارجه از پلاک‌های سیاسی جدید رونمایی شد.



به گزارش فارس، دیروز در یازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با حضور سردار اشتری، سردار مهری و حسن قشقاوی از پلاک‌های سیاسی رونمایی شد.
سرهنگ احمد رستمی معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیک راهور ناجا در این خصوص اظهار داشت: در راستای طرح ملی تعویض پلاک وسایل نقلیه، دیروز شاهد رونمایی از پلاک‌های سیاسی و سرویس‌هایی که مربوط به سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های بین‌المللی سیاسی است بودیم.
وی  تصریح کرد: این پلاک‌ها در قالب و فرمت پلاک اصلی به ابعاد 11 در 52 با زمینه آبی و نوشتار مشکی با مشخصه حرف لاتین D مربوط به سیاسی و کنسولی و S مربوط به سرویس سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های بین‌المللی و با رنج پلاک 11 برای سیاسی‌ها شروع می‌شود که می‌تواند پلاک 11 تا 99 را شامل شود.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: کاراکتر سمت راست بعد از لاتین معرف کشور است که دیروز برای پلاک رونمایی شده این عدد 214 و مربوط به کشور آلمان بود.
معاون فنی، مهندسی و خدمات ترافیک راهور ناجا  با بیان این که ظرفیت تخصیص این پلاک‌ها برای هر سفارتخانه هم برای سیاسی و هم سرویس، بیش از 11 هزار پلاک است، بیان داشت: با توجه به اینکه 133 کشور و نمایندگی را شماره‌گذاری کرده‌ایم پیش‌بینی ظرفیت برای 150 کشور را داریم که در این زمینه حدود 170هزار پلاک را پیش‌بینی کرده‌ایم.