kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۱۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
در آستانه نوروز ۹۵

طرح نیابت سالمندان آغاز شد

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از اجرای طرح نیابت سالمند خبر داد و گفت: این طرح از روز ۱۵ تا ۲۹ اسفند با مشارکت داوطلبان این جمعیت اجرا می‌شود.


فرناز رافع درنشست طرح ملی امداد و نجات این جمعیت افزود: این طرح به نیابت سالمندان، جانبازان و یا معلولانی که فرزندی ندارند آغاز و عوامل اجرایی داوطلب به نیابت از فرزندان نداشته سالمندان نیازهای خدماتی این افراد را از قبیل خانه تکانی، خرید عید نوروز و سایرخدمات مورد نیاز را برای آنان به انجام می‌رسانند وحتی درصورت درخواست هنگام تحویل سال نو در کنار آنان خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: این طرح چندین سال است که از سوی هلال احمر اجرا می‌شود و موفق به اخذ جایزه از فدراسیون بین‌المللی جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر شده است.
146 هزار بسته عیدانه
 رافع همچنین از توزیع 146 هزار بسته عیدانه به نیازمندان و سالمندان خبر داد و گفت: توزیع این بسته‌ها از 15 اسفندماه جاری آغاز شده و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
وی تاکید کرد: این بسته‌ها میان افرادی که قبلا توسط نیروهای داوطلب این جمعیت شناسایی شده توزیع می‌شود.
رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر همچنین از استقرار یک هزار و 550 داوطلب در پایگاه‌ها خبر داد و افزود: این افراد به امدادگران در جاده‌ها برای کاهش تلفات کمک خواهند کرد. علاوه بر این 641 چادر امدادی داوطلبان با عنوان مروجین مهرورزی در جاده‌های کشور مستقر می‌شوند تا به امدادگران کمک‌رسانی کنند.
در حاشیه این نشست مراسم مانوری با بالگردهای هوایی هلال احمر انجام شد و از یک فروند بالگرد هوایی جدید رونمایی شد.