kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳

راه‌اندازی سامانه خرید بلیت حمل و نقل ترکیبی ریلی و هوایی

امکان خرید بلیت حمل و نقل ترکیبی هوایی و ریلی برای نخستین بار و با راه‌اندازی یک سامانه جامع اینترنتی ممکن شد.


به گزارش خبرگزاری فارس، مجید حسینی‌نژاد در نشست خبری مشترک یک مجموعه اینترنتی و شرکت حمل و نقل ریلی رجا با موضوع راه‌اندازی سامانه اینترنتی خرید همزمان بلیت حمل و نقل ترکیبی هوایی و ریلی مسافران برای نخستین بار، اظهار داشت: پیش از این، امکان خرید همزمان بلیت برای مسیرهای ریلی و هوایی وجود نداشت و مسافران باید به صورت جداگانه از یک مرجع بلیت خطوط ریلی و از مرجع دیگری بلیت خطوط هوایی را تهیه می‌کردند که این موضوع هم سفرهای دو مسیره و هم برای سفرهای رفت و برگشت را شامل می‌شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌های متعددی در زمینه فروش جداگانه بلیت‌های حمل و نقل فعال هستند، ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه جامع، از این پس مسافران می‌توانند به صورت همزمان و از طریق یک مرجع بلیت‌های ترکیبی ریلی و هوایی را به صورت اینترنتی خریداری کنند.
مدیر مجموعه اینترنتی علی بابا با بیان اینکه در آینده حمل و نقل اتوبوسی نیز به سامانه حمل و نقل ترکیبی اضافه خواهد شد، گفت: در تلاش هستیم تا با ایجاد ترکیبی ارزش افزوده شامل حمل و نقل و مراکز اقامتی امکانی را فراهم کنیم، تا هر خانواده با هر سطح درآمد بتواند سفر کند که این برنامه تا تیر ماه 95 محقق خواهد شد.
حسینی‌نژاد یادآور شد: پیش از این مجموعه علی بابا در بحث بلیت داخلی هواپیما فعال بوده‌‌ایم به طوری که 30 درصد از سهم بازار آنلاین بلیت را در اختیار داریم و اخیراً نیز خدمت حمل و نقل ترکیبی به صورت مشترک با شرکت رجا را آغاز کرده‌ایم.
وی گفت: استرداد آنلاین بلیت قطار از موضوعاتی است که با شرکت رجا در حال انجام است که تا پایان سال و یا تا فروردین ماه سال آینده محقق می‌شود.
همچنین در این نشست سعید رهنما مدیر بازاریابی و فروش شرکت حمل و نقل ریلی رجا نیز با بیان اینکه شرکت رجا یکی از 11 شرکت بخش راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در حال حاضر بیش از 90 قطار داریم و سالانه حدود 17 میلیون مسافر در شبکه ریلی جابه‌جا می‌شوند و توسعه بازار و افزایش خدمات در راستای مشتری‌مداری از جمله اهداف مورد توجه شرکت به شمار می‌رود.