kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱

گزارش تکان‌دهنده یک روزنامه انگلیسی از آزار جنسی کودکان پناهجو در فرانسه

امدادگران کمک‌رسان به پناهجویان اردوگاه تخریب شده «جنگل» در شهر کاله فرانسه از تجاوز جنسی به کودکان پناهجوی ساکن این اردوگاه خبر دادند.


شاید بتوان کودکان را اصلی‌ترین قربانیان بحران پناهجویان در اروپا دانست. براساس آمارهای سازمان‌های جهانی، یک میلیون پناهجو در سال 2015 وارد اروپا شده‌اند که 270 هزار نفر آنها کودک هستند. از این 270 هزار کودک،  10هزار نفر ناپدید شده‌اند و اطلاعی از سرنوشت آنان در دست نیست. براساس اظهارات مقامات یورو پل (پلیس اروپا) این کودکان معصوم توسط باندهای تبهکار برای بردگی و سوءاستفاده جنسی ربوده شده‌ و شماری نیز کشته شده‌اند!
حال روزنامه «ایندیپندنت» گزارش تکان دهنده دیگری از این را منتشر کرده و نوشته  امدادگران کمک‌رسان به پناهجویان اردوگاه تخریب شده جنگل در شهر کاله فرانسه در بحبوحه نگرانی‌ها از فقدان تدابیر حفاظتی از کودکان در این اردوگاه، از تجاوز به کودکان پناهجوی ساکن این اردوگاه و وجود خطر سوءاستفاده جنسی برای سایر کودکان در قاره اروپا خبر می‌دهند.
بر اساس این گزارش، پزشکان و امدادگران داوطلب که برای کمک و رسیدگی به پناهجویان مستقر در چادرهای خارج از شهر‌های فرانسه آمده بودند، در گفت‌وگو با ایندیپندنت اعلام کردند که طی 6 ماه گذشته هفت پسر بچه 14 تا 16 ساله را که مدعی بودند هدف تجاوز قرار گرفته‌اند، معاینه کرده و تحت نظر قرار داده‌اند و در بررسی‌های خود متوجه صحت ادعاهای آنها شده‌اند.با این حال تنها یکی از آن‌ها حاضر به حضور در بیمارستان شده‌ و بقیه آن‌ها به دلیل تبعات احتمالی یا از بیم لطمه به آبروی خانواده‌هایشان از رفتن به بیمارستان خودداری کرده‌اند.
پلیس اتحادیه اروپا موسوم به «یوروپل» هم پیش از این نسبت به احتمال سوءاستفاده جنسی از کودکان پناهجویان در اروپا هشدار داده بود.امدادگرانی که به صورت داوطلبانه در کمپ‌های پناهجویان کار می‌کنند، می‌گویند حتی نهادهای قانونی فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی اهمیتی به این مسئله نمی‌دهند.
اما سوء استفاده جنسی، قاچاق و خرید و فروش پناهجویان که با هزار امید و آرزو خود را در میان زمستان سخت منطقه غرب آسیا به کشورهای مثلا مهد دموکراسی و حقوق بشر رسانده‌اند تنها به اینجا خلاصه نمی‌شود.«مارتین استروپنیکی» وزیر دفاع جمهوری چک اخیرا در همین ارتباط طی سخنانی تاکید کرده «سود ناشی از قاچاق پناهجویان توسط شبکه‌های قاچاق در اروپا بیشتر از سود حاصل از قاچاق اسلحه و مواد مخدر است»به گزارش تسنیم وی در ادامه تصریح کرده «ابعاد و مقیاس گروه‌هایی که در انتقال غیرقانونی مهاجران به اروپا دست دارند، بسیار وسیع و گسترده است، گردش مالی این بخش بیشتر از گردش مالی قاچاق سلاح و مواد مخدر است و میلیاردها دلار سود را برای قاچاقچیان مهاجر به همراه می‌آورد.»