kayhan.ir

کد خبر: ۷۰۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
معاون استاندار:

مشکل گرد و غبار خوزستان با شعار حل نمی‌شود

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: مشکل گرد و غبار خوزستان با شعار حل نمی‌شود.

اهواز- خبرنگار کیهان:

معاون عمرانی استاندار خوزستان در کنفرانس بین‌المللی گرد و غبار در اهواز خطاب به مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان با بیان اینکه بحث گرد و خاک با شعار حل نخواهد شد اضافه کرد: خوزستان یک بسته کامل از مشکلات محیط‌زیستی از زه آب‌هایی که منبع شوری آب‌ها هستند با نبودن مدیریت صحیح منابع آب و تأمین نشدن حق آبه تالاب‌ها و آتش زدن مزارع در کشت و صنعت‌ها و انتشار خاکستر بر سر مردم و بوی نامطبوع و آلودگی سواحل خلیج‌فارس و بسیاری مشکلات دیگر است.
احمد سیاحی بر خارجی بودن عمده کانون‌ها تأکید و اظهار کرد: طبق اعلام وزارت نیرو 8 درصد از کانون‌های گرد و خاک در ایران، 2 درصد اردن، 65درصد عراق و 16 درصد سوریه و 9 درصد در کشور عربستان قرار دارد و این یعنی 92 درصد کانون‌ها خارج ازکشور هستند.
وی همچنین از شناسایی 350 هزار هکتار از کانون‌های گرد و خاک در استان خوزستان خبر داد و افزود: ولی هنوز اولویت‌بندی و راهکار مناسب برای مهار کانون‌های داخلی پیش‌بینی نشده است.
معاون عمرانی استاندار خوزستان خواستار تشکیل کمیته راهبردی حل معضلات زیست‌محیطی استان خوزستان، ارزیابی نحوه استفاده حداکثری از صندوق محیط‌زیست، ارزیابی فرآیند مشارکت کشورهای دیگر با استفاده از اهرم‌های بین‌المللی شد.