معاون شرکت مخابرات تهران خبر داد
پرداخت خسارت قطعیهای اینترنت به مشترکان
معاون شرکت مخابرات تهران از پرداخت خسارت قطعیهای اینترنت به مشتریان برای نخستین بار خبر داده و جزئیات آن از جمله روش محاسبه خسارت، مبلغ و شرایط دریافت را تشریح کرد.
کامران کاظمی در گفتوگو با فارس، با تشریح پرداخت جزئیات به مشترکان ADSL مخابرات تهران برای نخستین بار اظهار داشت: پرداخت خسارت در قبضهای اخیر مربوط به دوره 94/9/1 تا 94/11/1 انجام شده است.
معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران گفت: جبران خسارت مشترکان ADSL طبق مصوبه شماره 177 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با موضوع SLA (توافقنامه سطح کیفیت خدمات) انجام شده است.
کاظمی تصریح کرد: پرداخت خسارت نقدی انجام و در ستون بستانکاری با عنوان ردیف «جبران خسارت ADSL» در قبوض درج شده است.
وی با اشاره به زیرساخت این امکان ادامه داد: با تکمیل سامانه OSS، بررسی مداوم کیفیت خط و تعیین زمان قطعیها برای پرداخت خسارت ممکن شده و اکنون این سامانه همواره به طور خودکار کیفیت خط را بررسی و زمان قطعیها را محاسبه میکند.
معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران در تشریح چگونگی محاسبه میزان قطعیها اظهار داشت: وقتی مشترک قطعی سرویس به مرکز تماس گزارش میکند، سامانه OSS زمان اعلامی مشترک را با قطعی و وصلی ثبت شده در سامانه مطابقت میدهد و طبق زمان به تایید رسیده خسارت پرداخت میشود.
کاظمی همچنین با تشریح چگونگی محاسبه مبلغ خسارت براساس زمان قطعیها با ذکر مثالی توضیح داد: میزان خسارت طبق قیمت پایه سرویس تعیین میشود، اگر مشترک سرویس یک ماهه نامحدود با سرعت 2 مگ داشته باشد قیمت سرویس بر اساس هر ساعت محاسبه و مبلغ معادل هر ساعت قطعی نیز بر اساس همین فرمول منظور میشود.
وی یادآور شد: طبق بندی از مصوبه شماره 177 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مشترک برای برخورداری از حق دریافت خسارت باید حتما مواقع قطعی را به شرکت گزارش کند. زیرا برای مثال ممکن است مشترک در سفر باشد و مودم را خاموش کرده باشد و اگر اطلاع ندهد تشخیص اینکه عدم استفاده از سرویس خود خواسته یا ناشی از قطعی است ممکن نیست.