kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۶

حوادث کوتاه از کشور

زمین‌لرزه در اردبیل
اردبیل- ایرنا: زلزله‌ای به بزرگی 4/2 در مقیاس ریشتر، ساعت 9 و 35 دقیقه روز پنجشنبه مناطقی از استان اردبیل را لرزاند.
بر اساس اعلام مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، کانون این زمین‌لرزه در منطقه لیریک جمهوری آذربایجان بوده است.
زمین‌لرزه که در عمق 15 کیلومتری زمین رخ داد در شهرستان‌های اردبیل و نمین به خوبی احساس و باعث نگرانی بعضی ساکنان این نقاط شد.
تاکنون از تلفات و خسارات احتمالی این زلزله خبری دریافت نشده است.

کشف 52 کیلو هروئین
سلماس- خبرنگار کیهان: فرمانده هنگ مرزی سلماس از کشف 52 کیلو گرم ماده مخدر هروئین از قاچاقچیان، توسط مأموران این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ «حسن حسنلو» افزود: این محموله توسط 2 رأس اسب در حال انتقال به ترکیه بود که با هوشیاری نیروهای مرزبانی سلماس از قاچاقچیان کشف، و توقیف شد.

انهدام شبکه قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: برابر اخبار دریافتی مبنی بر اینکه شخصی با تشکیل باندی اقدام به قاچاق مواد مخدر از شرق کشور به این استان کرده، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ «اکبری» افزود: پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت ویژه نهایتاً مخفیگاه باند مورد نظر شناسایی و 3 دستگاه خودروی آنان در حین حمل مواد مخدر شناسایی و متوقف شد.
در بازرسی از خودروهای توقیفی 10 کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین که در داخل باک خودروها جاسازی شده بود کشف و ضبط شد.
وی خاطرنشان کرد: کلیه اعضای باند یاد شده که شامل 5 نفر بودند دستگیر و متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

برخورد با سوداگران مرگ
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: مأموران در اجرای طرح ارتقای امنیت عمومی از منزلی واقع در یکی از محله‌های شیراز بازرسی به عمل آوردند.
سرهنگ «محمد اسماعیل مصری» ادامه داد: در نتیجه این بازرسی مقدار 4 کیلو و 600 گرم هروئین کشف و در این ارتباط دو نفر دستگیر شدند.
وی افزود: یک دستگاه خودرو نیز در همین زمینه توقیف و به همراه مواد مکشوفه، به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان منتقل شد و تحقیقات بیشتر کماکان ادامه دارد.