kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۹۲
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۶

فرمانده نیروی انتظامی:انسداد مرزهای سیستان و بلوچستان سال آینده کامل می‌شود

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: تمام تلاش ما بر این است که انسداد فیزیکی مرزهای سیستان و بلوچستان طی سال آینده کامل شود.


سرتیپ «اسماعیل احمدی‌مقدم» روز پنجشنبه در ایرانشهر طی گفت‌وگو با ایرنا افزود: انسداد فیزیکی مرزهای سیستان و بلوچستان به گونه‌ای انجام خواهد شد که نفوذ برای گروهک‌ها، اشرار مسلح و قاچاقچیان امکان‌پذیر نباشد.
وی همچنین با اشاره به تقسیم کاری نیروی انتظامی، سپاه‌پاسداران و مرزبانی گفت: این امر به حضور بیشتر و قویتر نیروهای بسیجی و سپاه در نقاط مرزی جنوب شرق کشور منجر خواهد شد.
فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: امنیت مرزهای سیستان و بلوچستان نسبت به سالهای گذشته بیشتر شده اما هنوز ایده‌آل نیست، لذا با انسداد کامل مرز و تقویت یگانهای رزمی امنیت کامل بر این خطه راهبردی حاکم خواهد شد.
وی گفت: با وجود شرارتهای اخیر، مسائلی همچون گروگانگیری، سرقتهای مسلحانه، راهبندان و ناامنی نسبت به گذشته کمتر شده که تلاش خواهیم کرد این موارد نیز به حداقل ممکن و در حد صفر برسد.
احمدی‌مقدم ابراز اطمینان کرد با اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی و همکاری مردم و مرزنشینان شرارتهای مرزی از بین خواهد رفت.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: با ساخت 90 برجک مرزی در طول شش‌ماه آینده در جنوب سیستان و بلوچستان تمام سنگرهای موقت مرزی به نقاط ثابت تبدیل می‌شود.
احمدی مقدم روز پنجشنبه در نشست خبری  با اصحاب رسانه در زاهدان افزود: با توجه به حمایت خوب رئیس‌جمهور از ارتقای سطح امنیت عمومی، دولت در تامین منابع برای ساخت این استحکامات مرزی کمک خواهد کرد.
او افزود: روند امنیت در سال‌های اخیر در استان همواره رو به بهبود بوده است اما در یک سال اخیر بقایای گروهک تروریستی مجددا با تحریک سرویس‌های بیگانه فعال شده و با بهره‌گیری از خاک کشور همسایه حوادثی را در مرز استان آفریده‌اندکه اگر این حادثه‌ها نبود سیستان و بلوچستان از امن‌ترین استان‌های کشور شناخته می‌شد.
فرمانده ناجا اظهار داشت:خوشبختانه با تلاش‌های نیروی انتظامی، حضور قدرتمند سپاه، بسیج ، حمایت دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی، بخش دیپلماسی و مجموعه اعضای شورای تامین استان تصمیمات خوب و قابل توجهی اتخاذ شده که سفر اینجانب به سیستان و بلوچستان به همین علت است.
احمدی‌مقدم با اشاره به نتایج سفر به سیستان و بلوچستان و بازدید از مرزهای جنوبی این استان گفت: تلاش بر این است با مشارکت قوی‌تر سپاه و بسیج در تکمیل انسداد مرز و تقسیم کار بهتر، حداکثر تا پایان نیمه نخست سال 93 استقرار نیروها در مرزهای جنوب استان تکمیل شود.
وی با بیان اینکه 200 کیلومتر از مرز سیستان و بلوچستان فاقد جاده است ادامه داد: تا پایان سال 93 جاده مرزی در این مناطق در سطح حداقلی احداث خواهد شد تا دیگر هیچ نقطه‌ای از مرزهای این استان دور از حاکمیت نظام نباشد.
وی گفت: مجموعه اقداماتی که برای تقویت امنیت داخلی از سوی نیروی انتظامی، سپاه، وزارت اطلاعات، دستگاه قضایی و مجموعه وزارت کشور در حال انجام است شرایط را در سطح استان سیستان و بلوچستان و مناطق شرقی کشور تا سال آینده بهبود خواهد بخشید.
وی تاکید کرد: با توجه به تلاش همه مسئولان در کشور برای آزادی پنج مرزبان ربوده شده و همچنین فشار وارد شده به پاکستان و قول‌هایی که مقام‌های آن کشور داده‌اند پیش‌بینی می‌شود فضا برای فعالیت گروهک تروریستی در استفاده از خاک همسایه تنگ‌تر شود.احمدی‌مقدم در خصوص دیوار امنیتی داخل دریاچه هامون گفت: به مرزبانی ابلاغ شده اگر آب از رودخانه هیرمند وارد هامون شد دژ مرزی، مانعی برای ورود آب به بخش جنوبی دریاچه هامون نباشد.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به اهمیت راهبردی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ساختار نیروی انتظامی در این شهرستان بازنگری شده که با اجرایی شدن آن بزودی شاهد ارتقای امنیت منطقه خواهیم بود.
فرمانده ناجا همچنین در سفر به جنوب سیستان و بلوچستان از خانواده شهید دهقان سرپرست پلیس مبارزه با موادمخدر ایرانشهر که دیروز در حوالی این شهرستان طی درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید دلجویی کرد.