kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۷۹۵
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
عضو کمیسیون آموزش مجلس :

نگاه دست دوم «پرورشی» را به کما فرستاده است

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: امروزه نگاه به امور تربیتی به عنوان یک نگاه دست دوم مطرح است و امور تربیتی به عنوان اولویت اول در آموزش و پرورش به حساب نمی‌آید.



حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی،‌ در پاسخ به این پرسش که «آیا امور تربیتی و روش‌های آن در آموزش و پرورش موفق بوده است؟»،‌ اظهار داشت: امور تربیتی با هدف هویت بخشی به دانش‌آموزان و هویت اسلامی ـ‌ ایرانی شکل گرفت.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در طول زمان، فعالیت‌های امور تربیتی به مرور با یک کندی مواجه شده است؛ در گذشته انگیزه بیشتری در بخش امور تربیتی مشاهده می‌کردیم اما متأسفانه امروز آن انگیزه‌ها رو به افول نهاده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی افزود: نباید به اقدامات شکلی و آماری اکتفا کنیم چرا که واقعیت این است هدف ما هویت‌بخشی دینی، اسلامی و ایرانی به دانش‌آموزان بوده است و اینکه در این بخش چقدر موفق بوده‌ایم، خروجی آموزش و پرورش این را نشان می‌دهد که در حدی که باید، موفق نشده‌ایم و نیاز به تلاش بیشتری در این راستا داریم.
عضو کمیسیون آموزش مجلس به فارس گفت: محدودسازی در فعالیت‌های امور تربیتی به اقدامات ظاهری نمی‌تواند تکاپوی نیازهای واقعی نوجوانان، جوانان و دانش‌آموزان باشد؛‌ یکی از مشکلات این بوده است که امروز نگاه به امور تربیتی به عنوان یک نگاه دست دوم مطرح است و امور تربیتی را به عنوان اولویت اول در آموزش و پرورش به حساب نمی‌آوریم.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش عمدتاً منحصر به بخش آموزش شده و «پرورش» در آموزش و پرورش به کما رفته است که این نگاه باید عوض شود.