kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۷۴
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۲
تغییرات اخیر در کادر فنی تیم ملی و واقعیتی که مجددا آشکار شد

کی‌روش همه‌کاره فوتبال ایران است!

ماجراهای اخیر تیم ملی نشان می‌دهد که کی‌روش همه کاره فوتبال ایران شده و کسی نمی‌تواند در مقابل تصمیمات او – حتی اگر غیرمنطقی باشد – مخالفت کند!
سرویس ورزشی-


در حالی که تیم ملی فوتبال ایران در حال مهیا کردن اردوهای تدارکاتی برای حضوری موفق در جام جهانی 2014 برزیل است، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی در پایان نخستین جلسه تمرین تیم ملی از استعفای امید نمازی یکی از مربیان ایرانی حاضر در کادر فنی تیم ملی خبر داد. سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در همین خصوص اظهار داشت: « نمازی به دلیل غیرفنی اردو را ترک کرد. تا جایی که می‌دانم دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال پیگیر جدایی اوست اما بدون شک می‌خواهم بگویم که این شخص تیم ملی را رها کرده و شما هم نظر من را درباره کسانی که تیم ملی را رها می‌کنند، می‌دانید. به همین دلیل او دیگر جایی در تیم ملی نخواهد داشت. اگر قرار بود او مسئول گل‌میخ‌چیدن در تیم ملی باشد، تدارکات تیم هم می‌تواند این کار را انجام دهد. نمازی دیگر در کادر ما نیست.»
به گزارش کیهان، کی‌روش در شرایطی صحبت‌های فوق را در خصوص نمازی مطرح می کند که این مربی به انتخاب خود او به کادر فنی تیم ملی ایران اضافه شد. نمازی بدون سابقه روشن در فوتبال ایران و تنها به واسطه آنکه همکار جناب آقای کی روش در آمریکا بوده، به تیم ملی ایران اضافه شد و حالا به این شکل عجیب نیز از جمع ملی‌پوشان جدا می‌شود. با توجه به اظهارنظر کی‌روش و اینکه کار نمازی را تدارکات تیم ملی هم انجام می دهد، باید این پرسش را از سرمربی تیم ملی مطرح کرد که اگر واقعا این گونه بوده، به چه علت او را چند سال در تیم ملی به عنوان مربی نگه داشت و هزینه اضافی روی دست فوتبال ما گذاشت؟!
اما این پایان ماجراهای کادر فنی تیم ملی نبود، پس از صحبت‌های کی روش، مربی جدا شده تیم ملی در مقام پاسخگویی برآمد و گفت: این اظهار نظر کی روش، نشات گرفته از اخلاق اوست که شخصیت‌ها را تحقیر می‌کند. دوست ندارم وارد این گونه مسائل شوم و برای تیم ملی حاشیه ایجاد کنم اما چطور می‌شود که برای مسئله تدارکات تیم از دپارتمان حقوقی می‌خواهد پیگیر این مسئله باشد؟
لازم به یادآوری است که پیش از رفتن نمازی، سیموئز نیز به دلیل آنچه مشکلات خانوادگی عنوان شده بود، از جمع اعضای کادر فنی تیم ملی ایران جدا شد.
3 مربی خارجی دیگر در تیم ملی
با رفتن این مربیان از تیم ملی، حالا دبیر فدراسیون فوتبال از اضافه شدن دو مربی دیگر به جمع دستیاران کی‌روش خبر می‌دهد. مهدی محمد نبی در این باره گفت: دو تن از مربیان برزیلی تیم کورینتیانس برزیل در اردوی آفریقا به تیم ملی ملحق می‌شوند. یک مربی آرژانتینی هم قرار است از کورینتیانس به تیم اضافه شود. ضمن اینکه مهدی صفایی را هم که یک قهرمان در رشته کیک بوکسینگ است به کادر فنی اضافه کرده‌ایم که قرار است از اردوی بعدی کارش را به صورت تمام وقت در تیم ملی آغاز کند.
اتفاقات عجیب در تیم ملی
اتفاقات تازه تیم ملی فوتبال چندان مثبت نیست، حقیقت این است که ماجراهای اخیر نشان می دهد که کی روش در فوتبال ایران تبدیل به یک حاکم بلامنازع شده و کسی هم نمی‌تواند در مقابل تصمیمات او – حتی اگر غیرمنطقی باشد – مخالفت کند.
این در حالی است که توقع نمی‌رود مسئولان فدراسیون فوتبال تا این اندازه در مقابل کی روش منفعل باشند، حداقل انتظار این است که تحقیقاتی روی مربیان جدیدی که برای تیم ملی در نظر گرفته شده، صورت بگیرد تا هر کسی به عنوان مربی سر از تیم ملی فوتبال ایران درنیاورد! اگر روز اول تحقیقاتی روی کار نمازی صورت می گرفت و اوامر سرمربی تیم ملی چشم بسته اطاعت نمی‌شد، حالا کی روش مدعی نمی‌شد که یک تدارکات هم کار او را انجام می‌دهد؟!
کفاشیان و همکارانش از یاد نبرند که نیمکت تیم‌ ملی فوتبال ایران مقدس است و ده‌ها مربی ایرانی که خیلی شایسته‌تر از افرادی چون نمازی هستند، آرزوی نشستن روی آن را دارند. پس لطفا اجازه ندهید کی روش هرکاری را که می‌خواهد در خصوص آن انجام دهد.
بد نیست فدراسیون نشین‌ها به این پرسش هم پاسخ دهند که این دو مربی تیم کورینتیانس برزیل و یک مربی آرژانتینی که قرار است در آستانه جام جهانی به تیم ملی اضافه شوند، چه شناختی از فوتبال ما دارند که افتخار نشستن روی نیمکت ایران در جام جهانی برزیل نصیب آنها می شود؟!