kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۶۸۵
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
مدیرکل منابع طبیعی استان تهران:

150 هزار اصله نهال رایگان به زودی توزیع می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه در هفته منابع طبیعی امسال 150 هزار اصله نهال رایگان توزیع می‌شود، گفت: هزینه کاشت و نگهداری هر هکتار جنگل‌کاری سالانه حدود 7 میلیون تومان است.


علی کیان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران امروز در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی گفت: در هفته منابع طبیعی حدود 150 هزار اصله نهال برای توزیع رایگان در نظر گرفته شده و بین دستگاه‌های متقاضی کاشت نهال توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه این نهال‌ها مثمر و غیرمثمر است بیان داشت: کل نهال‌هایی که امسال غرس می‌شود بیش از یک میلیون اصله نهال است و در دامنه جنوبی البرز هم حدود 430 هزار اصله نهال غرس می‌شود. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران افزود: مردم با مراجعه ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های تهران می‌توانند نهال را در هفته منابع طبیعی برای کاشت به صورت رایگان تهیه کنند.
کیان با اشاره به اعتبارات برای تکمیل کمربند سبز تهران اظهار داشت: اعتبار برای تکمیل این پروژه بسیار بالاست و اگر بخواهیم سرانه فضای سبز استان را به دو برابر فعلی افزایش دهیم، حداقل باید 60 هزار هکتار دیگر جنگل‌کاری انجام شود.
وی افزود: به ازای هر هکتار کاشت نهال حداقل 4 میلیون تومان نیاز است، ضمن اینکه نگهداری و مراقبت آن هم هزینه‌ای جدای از این مبلغ را می‌طلبد.