kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۶۳
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۰

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:برنامه پزشک خانواده در سال آینده توسعه می‌یابد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه پزشک خانواده در سال آینده در کشور توسعه می‌یابد و در هر استان یک شهرستان این برنامه را اجرا می‌کند.


به گزارش ایرنا، دکترسیدحسن هاشمی، پنجشنبه در شهرستان کازرون‌ فارس  در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: طرح پزشک خانواده، به عنوان پروژه‌ ملی بهداشت و سلامت، طرحی کامل و راهبردی جهانی است که برای برطرف کردن مشکلات حوزه سلامت تعریف شده  اما این برنامه نیاز به بازنگری مفاهیم پایه دارد و ضروری است با نگاه علمی مورد واکاوی و تحلیل آسیب شناسانه قرار بگیرد.
هاشمی افزود: یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید، توجه به وضعیت بهداشت و درمان مردم است که می‌توان گفت تنها دولتی است که مقوله سلامت جزو سه مقوله اصلی در آن است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت به عهدی که با مردم بسته پایبند است و افزایش ضریب سلامت در مناطق محروم را به عنوان یک اولویت در برنامه دارد.
وی با بیان اینکه در حوزه سلامت دولت توفیق خوبی داشته است، گفت: در بخش بهداشت و درمان ما معوقات و مطالبات زیادی از قبل داشته‌ایم و امید است در ماههای آتی با تحقق بودجه بتوانیم شرایط بهتری در این حوزه فراهم کنیم.وزیر بهداشت اضافه کرد: با تدوین راهبردها و سیاست‌ها، نظام سلامت به سمت برداشتن گامهای بلند پیش می‌رود، فعال‌سازی دبیرخانه شورای عالی سلامت، برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌های درمان، تعامل با بیمه‌ها برای تکمیل و افزایش اقلام دارویی تحت پوشش، کاهش قیمت داروهای ضروری، نوسازی شبکه بهداشتی و درمانی، کاهش قیمت تجهیزات پزشکی پرمصرف و تدوین دستورالعمل‌های جدید برای بالا بردن امنیت غذایی تنها بخشی از فعالیت‌ها در حوزه سلامت است.
وزیر بهداشت در جریان سفر به  استان فارس از بیمارستان در حال ساخت منطقه قائمیه شهرستان کازرون و بیمارستان فعال در شهرستان فراشبند دیدن کرد.
بیمارستان شهر قائمیه در شهرستان کازرون 32 تخت خوابی در دو طبقه در حال احداث است که فاز یک آن 67 میلیون و 500 هزار ریال اعتبار در برداشته که توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز تامین شده است.