kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۵۱
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۷

برگزاری رزمایش «الی بیت‌المقدس» در 6 استان کشور

رزمایش « الی ‌بیت‌المقدس» به مدت دو روز در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قم، سمنان و تهران برگزار شد.


به گزارش ایرنا، دفاع از کوی و برزن، آموزش تاکتیکها، عملیات تاخیری، پدافند غیرعامل، امداد و نجات، مقابله با ناآرامیهای اجتماعی، دفاع از مراکز حساس و مهم، تاخت و ضدهلی برن، راهپیمایی تاکتیکی شبانه و آموزش کنترل اغتشاشات، برگزاری نشستهای بصیرتی و روشنگری و حلقه‌های صالحین از برنامه‌های این رزمایش است.
به گزارش خبرنگار کیهان از سمنان: فرمانده بسیج کشور روز جمعه در حاشیه صبحگاه نیروهای شرکت‌کننده در رزمایش الی‌بیت‌المقدس استان سمنان گفت: دلگرمی مومنان و ترس و وحشت برای دنیای استکبار از پیام‌های این رزمایش است.
سردار محمدرضا نقدی با اشاره به جنایات آمریکا در مناطق مختلف جهان که تحت عناوین مختلف انجام می‌شود گفت: روز حماسه آفرینی نسل جدید بسیجیان فرا رسیده و شما مهیا شوید برای آزادی بیت‌المقدس و بسیجیان به زودی انتقام آن خون‌های مردم را از عامل اصلی آن که آمریکای جهانخوار است، خواهند گرفت.
وی با اشاره به تغییر تاکتیک آمریکا از مداخله مستقیم نظامی و استفاده از نیروهای مزدور در مناطق مختلف اظهار کرد: پنتاگون امروز واحدی با نام بازیگران غیرنظامی طراحی و اجرا کرده است که ماموریت آن این است افراد فریب خورده را به عنوان پیاده نظام آمریکا به میدان بفرستد.
نقدی افزود: توان اقتصادی امروز آمریکا به کشور این اجازه را نمی‌دهد که تجاوز و لشکرکشی گسترده و مستقیم داشته باشد.
وی گفت: استفاده از این نیروی پیاده نظام مزایای زیادی برای آمریکا دارد که دیده نشدن حضور مستقیم نظامی و غیرقابل پیگیری بودن در صحنه‌های بین‌المللی، پنهان بودن دست مستقیم آمریکا و جلوگیری از ایجاد حساسیت کشورهای مسلمان علیه آمریکا از جمله اهداف این طرح آمریکاست.