kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۵۰
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۶
حجت‌الاسلام سعیدی در کنگره شهدای روحانی استان تهران:

تقابل امنیتی و استراتژیک ایران با اسرائیل به سواحل مدیترانه کشیده شده است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تأکید کرد: امروز تقابل ما با اسرائیل به ساحل مدیترانه کشیده شده که یک تقابل امنیتی و استراتژیک و اعتقادی است و می‌بینیم که مرزهای ما گسترش پیدا کرده و حتی تا آمریکای لاتین نیز ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین کنگره و یادواره شهدا و ایثارگران روحانی استان تهران که در مصلای حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در دوره بیش از هزار ساله، پیشتازی روحانیت یک الزاماتی داشت اما در دوره ولایت‌فقیه قضیه متفاوت می‌شود و اگر اینجا روحانیت به اقتضائات زمان توجه نکند، دیگران جایگاه مرجعیت فکری آنها را می‌گیرند؛ بنابراین در دوره پیش از انقلاب، الزاماتی وجود داشت و بعد از انقلاب الزامات دیگری بوجود آمد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران یکی از الزامات این دوران را همسویی و همراهی با رهبری انقلاب دانست و افزود: رهبری انقلاب در رأس هرم مدیریت عالی نظام قرار دارد و او هدایت‌گر این نظام است و در اینجا یکی از الزامات پیشتازی روحانیت توجه به این قله و نقطه است و اگر همسویی، تبعیت و همگرایی با او نباشد، دچار پارادوکس می‌شویم.
وی در ادامه تاکید کرد: دشمنی ما با رژیم صهیونیستی و دفاع از فلسطین و همچنین مقابله با آمریکا کاملا روشن، اعتقادی، امنیتی و استراتژیک است و امروز تقابل ما با اسرائیل به ساحل مدیترانه کشیده شده که یک تقابل امنیتی و استراتژیک و اعتقادی است و می‌بینیم که مرزهای ما گسترش پیدا کرده و حتی تا آمریکای لاتین نیز ادامه دارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: اگر روحانیت، جریان خوب را نشناسد و پشت صحنه را نبیند، درست تحلیل نمی‌کند و دچار اشتباه می‌شود و وقتی صحنه گذشت، دیگر امکان تصمیم‌گیری نیست. به گزارش تسنیم، سعیدی خاطر نشان کرد: گفتمان امام راحل با گفتمان لیبرالیستی، سکولاریستی و تکنوکراتی دو گفتمان مختلف هستند.