حجتالاسلام صدیقی در نماز جمعه تهران:
حضور محیرالعقول و دشمنشکن مردم در انتخابات نشانه حیات، شعور و آگاهی ملت است
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: صرفنظر از نتیجه، حضور محیرالعقول و دشمنشکن مردم در انتخابات نشانه حیات، شعور و آگاهی یک ملت است.
به گزارش خبرگزاری فارس، حجتالاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبههای نماز جمعه تهران با اشاره به دو پایه نظام یعنی جمهوریت و اسلامیت، یادآور شد: بقای جمهوریت با حضور مردم در صحنه تضمین میشود و پایه دوم نظام که اسلامیت است بستگی به ولایت دارد که نیابت امام عصر(عج) را بر عهده دارد و رصد میکنند و دیدهبان امینی هستند و هر جا که انحرافی ببینند تذکر داده، نهیب میزنند، هشدار میدهند و مردم را آگاه میکنند.
وی ادامه داد: این حضور نشانه این است که جمهوریت هر چه پررنگتر باشد پابرجا و نهادینهتر است و حضور همهجانبه روح انقلاب، جان جامعه ما، مقام معظم رهبری، با دیدهبانی دقیق و تشخیص مواضع خطر و هشدارهای به موقع معظمله نشانه استحکام دینی انقلاب است.
حجتالاسلام صدیقی با تأکید بر اینکه این دو مسئله از نعمتهای بیبدیلی است که منحصراً در کشور این دو جهت وجود دارد، افزود: در خیلی از کشورها جمهوریت وجود دارد اما یک جمهوریت مصنوعی بوده و مردم به طور طبیعی در سرنوشت خود دخیل نیستند و حزبها برنده و بازنده هستند اما در کشور ما در این حضور حماسی کسی که برنده است، خود ملت هستند.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: صرفنظر از نتیجه، حضور محیرالعقول دشمنشکن مردم نشانه حیات، شعور و آگاهی یک ملت است و از این جهت این جشن پیروزی که بعد از جشن 22 بهمن به فضل خدا پیش آمده، نشانه نصرت الهی و عنایت حضرت بقیهالله(عج) است که باید برای آن سجده شکر به جا آورد.
وی با بیان اینکه ولایت به معنای حکومت دینی است و در روز قیامت از ولایت سؤال میشود، تصریح کرد: این حکومت را شما مردم به وجود آوردید، امام پیشوای ما بود و امروز مقام معظم رهبری پیشگام و امام هستند اما کسی که بار بر روی دوش آنهاست مردم هستند که حضور مردم این حکومت را قوام داده است در حالی که ولایت امیرالمؤمنین(ع) چون مردم در کنارشان نبودند، محقق نشد.
حجتالاسلام صدیقی در تشریح نکته سوم به برنامههای دشمن برای نفوذ پرداخت و اظهار داشت: دشمن در این برهه متوجه شد که روشها و تاکتیکهای قبلی مبنی بر دلسرد و بدبین کردن مردم بیفایده است؛ آنها در انتخابات قبلی مدام میگفتند که حضور مردم اثری ندارد و نمایندگان و خبرگان از پیش تعیین شده هستند و واژه تقلب را که در فتنه به زبان آوردند، شیطنتی بود که دشمن در همه انتخابات آن را میگفت.
خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: همیشه صندوقها در اختیار دولتی بود که رقیب آن دولت از صندوقها بیرون میآمد و در سه، چهار دورهای که ما در عمر خود دیدهایم، رقیبها خودشان متصدی صندوقها نبودند بلکه آنها که باید واگذار کنند، سر صندوقها نشسته بودند و کسانی که باید رأی بیاورند متصدی و برگزارکننده انتخابات نبودند بنابراین دیگر حنای دشمن رنگی ندارد.
وی تصریح کرد: یکی مسئله خلق واژهها یا سوءاستفاده از واژههاست؛ از همان دورههای اول انقلاب این مسئله میانهروها و تندروها یا افراطیها از چیزهایی بود که برای سرکوب کردن مردم انقلابی گفته میشد و در رأس تندروها، امام را تندرو میدانستند و آنهایی که در برابر دشمن تسلیم بوده و حساسیت و غیرت لازم را ندارند، میانهرو یا معتدل اسمگذاری میکردند.
حجتالاسلام صدیقی با بیان اینکه مقابل مسئله با حق بودن، کندرو مطرح نیست بلکه در مقابل آن منحرف مطرح است، افزود: هر کس از جاده دین خارج شود و حکومت سکولار را بر حکومت دینی ترجیح داد منحرف است.
خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: اگر کسی در خط نباشد چه تند برود و چه کند، منحرف است؛ حد وسط دینداری، متشرع بودن، ولایتمداری و خروج از آن مایه انحراف است و این یکی از مسائل بسیار مهم است که باید همیشه در ذهنمان باشد.
وی با بیان اینکه مسئله نفوذ به انحاء مختلف فرض دارد، گفت: یک فرض آن این است که دشمن جاسوس و ستون پنجم میفرستد و در کنار رؤسای ما افرادی را مرموز میگذارد و آنها خبر ندارند که این مأمور اجنبی است و اخبار و اطلاعات اینجا را به بیگانه میدهد و آنها مرتب در گوش این مسئول میخواند و فکر او را عوض و او را از مردم و انقلاب جدا میکند.
حجتالاسلام صدیقی با اشاره به اینکه اسلام از اول مبتلا به خطر منافقین و نفوذیها بوده است، خاطرنشان کرد: نوع دوم از نفوذ این است که این مسئول حقوقبگیر دولت بیگانه نیست اما تربیت شده دولت بیگانه است، رؤسای جمهور و پادشاهان کشورهای منطقه نوعاً تحصیل کردگان انگلیس، فرانسه و آمریکا هستند و آنها دانشگاههای مخصوصی برای ساختن رئیس جمهور دارند که از اول فکر افراد را سکولار بار میآورند و در کشور ما هم افرادی هستند که در غرب تحصیل کردهاند و آنها نیز نشان کرده و فکر این افراد را تغییر دادند.
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه این خطر خطرناکتر از نفوذ اولی است به تشریح نوع سوم نفوذ پرداخت و گفت: خطر سوم نفوذ این است که اساساً مردم انقلاب کرده را استحاله میکنند، ما که علیه استکبار مبارزه کرده و دشمن خود را شناخته بودیم، قرآن به ما هشدار میدهد که از سنگرها بیرون نیایید و همیشه در جبهه باشید چرا که دشمن دست از سر شما برنداشته و قصد نابودی شما را دارد و با تغییر تدریجی افکار و باورها دشمن این گونه القا میکند که در گذشته انگلیس با ما دشمن بود.
وی اظهار داشت: اگر انسان فکر کند که انگلیس یا آمریکا عوض شده و برخی بخواهند باور مردم را به این دشمنان کمر بسته خوشبین کنند که خیانتشان تا به امروز از لحاظ ترور، تحریم و بدعهدی کم نشده است، نفوذ محسوب میشود و از آن بدتر این است که ما را بیتفاوت کنند و دنیا به این نتیجه برسد که مردم ایران، مردم انقلابی 57 و دوران دفاع مقدس نیستند و باورهایشان ضعیف شده اما امروز دنبال رفاه و رقابت مادی و دعوا بر روی کرسیهاست و حساسیتی به دین و انقلاب خود ندارند از این رو این مسئله از نوع نفوذهای خطرناک است.
حجتالاسلام صدیقی با اشاره به حدیث دیگری از امام علی(ع) در خصوص انتخاب یک فرد خائن، تأکید کرد: نباید گفت شورای نگهبان انتخاب کرده، آنها در چارچوب قانون بودهاند و از زوایا اطلاع ندارند این بصیرت مردم بود که آتش فتنه را جمع کرد و گرنه کسانی که از دست شورای نگهبان رد شده بودند در مجلس ششم حرفهای بیگانگان را زدند و برخی از آنها در خارج از کشور پیش اربابان خود هستند، بنیصدر به دست همین مردم انتخاب شد ولی توجه نداشتیم لذا اگر نمیشناسیم مجوز نمیشود که رأی ندهیم اما باید از افراد آگاه سؤال کنیم.