kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۷

امام‌جمعه قم:پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی نیاز به عزم ملی و بسیج همگانی دارد

امام‌جمعه قم با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و استقبال سران قوا تاکید کرد: امیدواریم که شاهد رونق اقتصادی در کشور بوده و با تکیه بر منابع درونی کشور و عزم ملی و بسیج همگانی اقتصاد مقاومتی در کشور پیاده‌سازی شود.

قم - خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد سعیدی در نمازجمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضرورت اعتماد به بخش خصوصی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: باید در اقتصادی مقاومتی به مردم نگاه ویژه‌ای داشت و نباید به هیچ‌وجه در برابر غربی‌ها خودباخته بود.
وی ضرورت همراهی مجلس و دولت در راستای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: آمریکایی‌ها مخالف پیشرفت ایران بوده‌اند و هیچگاه ایران از آمریکا خیری ندیده است و پیشرفت‌های امروز کشور نیز ثمره قطع ارتباط با آمریکا است.
متولی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در جریان مذاکرات نیز بغض خود را نشان دادند اضافه کرد: باید با پیشرفت در همه عرصه‌ها در برابر غرب ایستادگی کرد و با پیشرفت می‌توان این سگ‌ هار را رام کرد.
وی با اشاره به نظر رهبری و خوش‌بین نبودن معظم‌له به این مذاکرات تصریح کرد: این سخن رهبری بسیار مهم و کلیدی است و باید دولتمردان به این مسئله بیشتر توجه کنند.
وی با بیان اینکه ایران یک درصد جمعیت و مساحت جهان را در اختیار دارد اما 9 درصد ذخایر نفت، 16 درصد ذخایر گاز و 3 درصد منابع معدنی را در اختیار دارد افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه بر ظرفیت‌های درونی و مردم است نه انزوای سیاسی یا اقتصاد ریاضتی.
وی اجرای این سیاست‌ها را نقطه عطفی در شکوفایی ظرفیت‌های داخلی و درونی کشور دانست و اظهار داشت: اگر نخبگان کشور بجای توجه به ظرفیت‌های درونی، خدای نخواسته شیفته زرق و برق بیرون شوند فاجعه‌ای خواهد بود که در نهایت منجر به تقویت دشمن و نابودی توان داخلی خواهد شد.
خطیب جمعه قم اعتماد به مردم و بخش خصوصی در راستای اصل44 را یکی دیگر از اقتضائات عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: دولت باید درصدد نظارت و تنظیم امور باشد.
وی افزود: مجلس هم باید با پالایش قوانین علاوه بر آماده کردن زمینه قوانین، مواد و تبصره‌هایی که مانع این موضوع هستند را حذف و اصلاح کند.
سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماجرای تحریم تنباکو از سوی میرزای شیرازی بیان داشت: این روز در تاریخ ما مهم بوده و نشانه پیروی مردم از مرجعیت شیعه است و حکم میرزای شیرازی ستون‌های استعمار انگلیس را به لرزه انداخت.