kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۶

مصوبات سفر 3 روزه رئیس قوه ‌قضائیه به کرمانشاه

رئیس قوه قضائیه در فرودگاه آیت‌الله اشرفی اصفهانی کرمانشاه دستاوردهای سفر سه روزه خود و مسئولان عالی قضایی به این استان را تشریح کرد.

کرمانشاه - خبرنگار کیهان:

آیت‌الله «صادق آملی لاریجانی» پنجشنبه شب در پایان سفر خود به کرمانشاه در جمع خبرنگاران به دیدارهای خود با اقشار مختلف مردم استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در این سفر با خانواده شهدا و جانبازان، نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها، علما، روحانیون و ائمه جماعت و قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان کرمانشاه دیدار داشتم. رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: همچنین 14 گروه کاری از مسئولان استانی به ریاست یکی از مسئولان قضائی به 14 حوزه قضائی استان سفر کردند و مشکلات مردم را از نزدیک مورد بررسی قرار دادند.
وی گفت: در چند جلسه مشترک میان مسئولان استان کرمانشاه و مسئولان عالی قضائی، مشکلات استان به ویژه در حوزه قضائی را بررسی کردیم.
به گزارش خبرنگار کیهان، مسئولان عالی قضایی در پایان سه روز سفر خود به استان کرمانشاه به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی تشکیل جلسه دادند و به بررسی نتایج سفر سه روزه به این استان پرداختند. در ابتدای این جلسه آیت‌الله آملی لاریجانی سفر به استان کرمانشاه را سفری پر برکت دانست و گفت: در این سفر مشخص شد که انسجام و همدلی خوبی میان مسئولان استانی وجود دارد و تلاش مناسبی به منظور خدمت‌رسانی به مردم و حل مشکلات آنان انجام شده است.
رئیس قوه قضائیه هدف از سفر به استان کرمانشاه را آشنایی نزدیک با مسائل و مشکلات و کمبودهای دستگاه قضایی استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم در همین جلسه مسائل و مشکلات بخوبی شناسایی و تبیین شود و در حد امکان در سطح استان مصوبات اجرایی و در صورت نیاز در تهران پیگیری شود. در ادامه این جلسه هر کدام از مسئولان عالی‌ قضایی که به نمایندگی از رئیس قوه قضائیه به شهرستان‌های استان کرمانشاه سفر کرده بودند گزارش‌های مبسوط خود را ارائه کردند. در پی گزارش هیات‌های اعزامی به شهرستان‌های تابعه استان و بحث و بررسی‌های انجام شده 13 مورد به تصویب رئیس قوه قضائیه رسید و درخصوص آن دستورات لازم صادر شد.
براساس این گزارش، جذب 200 نفر برای تکمیل نیروی انسانی حوزه‌های قضایی شهرستان‌های استان، اختصاص بودجه مناسب برای تامین و نوسازی تجهیزات دادگستری استان و سازمان‌های تابعه، تامین زمین مناسب و هزینه مورد نیاز به منظور احداث، تکمیل و نوسازی ساختمان‌های ادارات تابعه و ساختمان‌های دادگستری در مرکز و شهرستان‌های استان از مصوبات این جلسه است.
برنامه‌ریزی و تامین هزینه‌ها به منظور تامین خانه‌های سازمانی مورد نیاز در برخی شهرستان‌های استان، اختصاص امکانات رفاهی مناسب از جمله احداث مهمانسرا و اعطای وام مورد نیاز به قضات و کارمندان دادگستری، اختصاص منابع مناسب به منظور احداث و نوسازی زندان‌های استان، ایجاد مجتمع فرهنگی، رفاهی قوه قضائیه به منظور استفاده قضات و کارکنان دستگاه قضایی در بیستون از دیگر مصوبات سفر رئیس‌ قوه قضائیه به استان کرمانشاه است.
بررسی مجدد پرونده محکومان مالی معسر، اعطای پنج روز مرخصی به زندانیان دارای شرایط به مناسبت سفر هیئت عالی قضایی به کرمانشاه، ارائه پیشنهاد عفو به زندانیان دارای شرایط از جمله زندانیان بیمار، زنان و زندانیان سالخورده، پیگیری احداث یک مجتمع بزرگ قضایی در مرکز استان، تخصیص اعتبار لازم به منظور احداث مراکز پزشکی قانونی مورد نیاز در شهرستان‌های استان و تخصیص اعتبار به منظور احداث مجتمع شورای حل اختلاف و ساختمان سازمان قضایی نیروهای مسلح در مرکز استان از مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان کرمانشاه است.