kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۶

کوتاه اقتصادی

* اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: آن دسته از متقاضیان تهرانسر که به هر دلیلی تاکنون موفق نشده‌اند برای امضای مجدد قرارداد مراجعه کنند تا 20 اسفند ماه جاری مهلت داده می‌شود تا برای امضای قرارداد به اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مراجعه کنند.بنابراین گزارش، متقاضیان می‌بایست تا تاریخ 20 اسفند ماه جاری با در دست داشتن نسخه قبلی قرارداد و با برگه رسید موقت به آدرس کریمخان‌زند، استاد نجات‌اللهی شمالی، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مراجعه نمایند.متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر برای پرداخت قسط چهارم خود تا بیستم فروردین ماه مهلت دارند.
* پایگاه خبری دویچه‌وله به نقل از رویترز گزارش داد: صادرات نفت ایران در چهار ماه گذشته افزایش یافته و در ماه فوریه به روزی یک میلیون و 300 هزار بشکه رسیده است.
* دبیر انجمن صنایع چوب ایران گفت: اعمال سیاست‌های تعیین شده برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی، رقابت‌پذیری بخش صنعت را افزایش می‌دهد.عبدالعظیم آقاجانی در گفت‌وگو با فارس در مورد مقدمات دستیابی به اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در صنعت چوب، مزیت زیادی برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی وجود دارد و می‌توان با اعمال سیاست‌های ابلاغ شده از سوی رهبری به این هدف دست یافت.
آقاجانی ادامه داد: در سال‌های گذشته با وجود اعمال تحریم‌ها، در صنعت چوب نه تنها کاهش تولید اتفاق نیفتاد بلکه سالانه 10 تا 15 درصد افزایش تولید نیز داشته‌ایم.
* اسدالله عسگراولادی رئيس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: در حالی که قرار بود صادرات نفتی و غیرنفتی در سال جاری از مرز 45 میلیارد دلار عبور کند این رقم تا پایان امسال به مرز 40 میلیارد دلار خواهد رسید.
* بانک مرکزی در بخشنامه‌ای بانک‌ها را ملزم به ارائه گزارشی از ریشه‌ها و نقاط آسیب‌پذیر، اقدامات خلاف قانون، سوء استفاده‌ها، تبانی‌ها و ویژه‌خواری‌ها کرد.
* به گزارش ایسنا تولید انواع خودرو در بهمن ماه امسال با افت هشت درصدی از 85 هزار و 940 دستگاه در بهمن ماه 91 به 79 هزار و 37 دستگاه کاهش یافته است.