نماینده مردم اردبیل در مجلس:
ریلگذاری برعکس راهآهن اردبیل تاسف بار است
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه ریلگذاری راه آهن اردبیل را از اردبیل به سمت میانه آغاز کردند جالب توجه و تاملبرانگیز است و هیچکس نیز نمیخواهد این فرآیند غلط را قبول کند.
منصور حقیقتپور با بیان اینکه راهآهن در تونل خطرناکی ورود پیدا کرده گفت: چرا میخواهیم همان بلایی را که بر سر فرودگاه اردبیل آوردیم بر سر راهآهن نیز بیاوریم.
وی با بیان اینکه به جای راهآهن فعلی میتوان در مسیر کوتاهتر راهاهن آستارا را به اردبیل با 300 میلیارد تومان سرمایهگذاری وصل کرد، افزود: ما از این طریق به پهنه خزر نیز نزدیک میشویم و مجبور نیستیم یک هزار و 600 میلیارد تومان هزینه دیگر برای راهآهن اختصاص دهیم.
حقیقتپور به مشکلات متعدد سازهای پروژه راهآهن اردبیل اشاره کرد و گفت: چه لزومی دارد در ارتفاع 120 متری که معادل یک ساختمان 40 طبقه است به طول 800 متر پلی احداث کنیم که هزینه آن 300 میلیارد تومان است تا از روی آن قطاری رد شود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین، و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین یک سال اخیر به عمق 30 متر راهآهن اردبیل در مسیر فعلی نشست داشته و نقشه اجرایی آن با نقشه طراحی وزارت راه و شهرسازی نیز متفاوت است.
حقیقتپور عبور راهآهن اردبیل را از داخل دریاچه و سد اسطور یادآور شد و گفت: وزارت نیرو اجازه نمیدهد تا چنین پلی احداث شود تا راه آهن ما از بالای این سد بگذرد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از منظر پدافند غیرعامل راهآهن اردبیل- میانه هیچ وضعیت مساعدی ندارد و تونلهای این پروژه پیچیده شده و به هیچوجه قابلیت اجرایی ندارد.